سنگ الکساندریت؛ سنگی هفت رنگ 

سنگ الکساندریت یکی از انواع سنگ‌های بسیار قیمتی و البته کمیاب در جهان است که نمونه هایی از آن در برزیل یافت می‌شود. از آنجا که الکساندریت در طیف نورهای مختلف تغییر رنگ می‌دهد، دارای رنگ یکسانی نیست؛ بنابراین نمی‌توان به صورت مشخصی گفت که این سنگ از ابتدا چه رنگی خواهد بود؛ اما در اکثر موارد، می‌توانید این سنگ را با رنگ قرمز مشاهده کنید. اولین بار که سنگ الکساندریت از معادن جهانی استخراج شد، به اشتباه تصور کردند که این سنگ یک نوع سنگ زمرد است. اما به مرور زمان متوجه تفاوت‌های خاص آن با سنگ‌های دیگر شدند. به دلیل زیبایی منحصر به فرد الکساندریت، خرید انگشتر الکساندریت زنانه، میان بانوان بسیار رایج می‌باشد. 

البته باید توجه داشت که قیمت سنگ الکساندریت و انگشتر الکساندریت زنانه بسیار بالاست! به همین خاطر برخی افراد متخصص اقدام به تولید این سنگ به صورت مصنوعی، ولی با‌ ترکیبات کاملاً مشابه با نمونه طبیعی آن می‌کنند. 

خرید انگشتر الکساندریت زنانه با سنگ هفت رنگ

خرید انگشتر الکساندریت زنانه با سنگ هفت رنگ

نگین منحصر به فرد انگشتر الکساندریت زنانه

انگشتر الکساندریت زنانه، یکی از انواع انگشترهای زیبا برای بانوان محسوب می‌شود. با توجه به اینکه این سنگ می‌تواند زیر نورهای مختلف، رنگ‌های متفاوتی را از خودش به نمایش بگذارد، یک انگشتر بسیار فوق‌العاده و خاص برای هدیه نیز محسوب می‌شود. تغییر رنگ این سنگ با نام «اثر الکساندریت» شناخته می‌شود که جزء وقایع بسیار نادر در مورد سنگ‌های طبیعی در جهان می‌باشد. 

سنگ الکساندریت موجود در انگشتر الکساندریت زنانه اصل، دارای سختی 8.5 است و به همین خاطر، به راحتی نمی‌توان با سنگ‌های مختلف بر روی آن خراش ایجاد کرد؛ اما مراقبت از این انگشتر نیز ضروری است که در ادامه به توضح این امر خواهیم پرداخت. اگر به دنبال خرید یک انگشتر خاص و باکیفیت هستید که برای بهبود سلامتی جسمی ‌و روحی شما موثر باشد، می‌توانید اقدام به خرید انگشتر الکساندریت زنانه کنید. 

خواص انگشتر الکساندریت 

سنگ الکساندریت به کار رفته در انگشتر الکساندریت زنانه هفت رنگ، در حدود 150 سال پیش کشف شد. به همین خاطر، افسانه‌ها و باورهای قدیمی ‌چندانی در مورد خواص و تاثیرات این سنگ وجود ندارد. البته امروزه با توجه به تحقیقات انجام شده مشخص شده است که این سنگ می‌تواند بر روح و جسم افراد، تاثیرات بسیاری داشته باشد. از جمله خواص انگشتر الکساندریت زنانه عبارتند از:

  • کمک به تقویت دستگاه گوارش و بهبود هضم غذا 
  • موثر در کنترل خشم و عصبانیت 
  • کمک به بهبود عملکرد ارگان‌های مختلف بدن مانند سیستم عصبی، طحال و ...
  • کمک به تقویت عشق و قدرت در افراد
  • کمک به رفع بیماری‌های پوستی و جوش‌های زیرپوستی
  • افزایش اعتماد به نفس و کاهش استرس‌ها و تنش‌های روحی 
  • موثر در تنظیم تعداد گلبول‌های قرمز خون 
  • افزایش مهر و محبت در افراد 
  • موثر در بهبود عملکرد سلول‌های پروتئینی در بدن 
  • موثر در افزایش انگیزه و خودباوری در افراد

خرید و خواص انگشتر الکساندریت زنانه اصلخرید و خواص انگشتر الکساندریت زنانه اصل

نحوه نگهداری از انگشتر با نگین الکساندریت

اگر اقدام به خرید انگشتر الکساندریت کرده‌اید، باید در مورد نحوه مراقبت از این انگشتر نیز اطلاعات کافی کسب نمایید. با توجه به میزان سختی بالای این سنگ، احتمال خراشیدگی و خردشدگی آن در اثر فشار و ضربه، پایین است؛ اما با این حال بهتر است برای اینکه خواص این سنگ کاهش پیدا نکند، آن را در کنار دیگر انگشترها مانند انگشتر لعل زنانه، انگشتر عقیق خطی، انگشتر درنجف زنانه و ... قرار ندهید.  

انگشتر الکساندریت زنانه اصل، می‌تواند به راحتی و با کمک مقداری آب و صابون تمیز شود. در صورت نیاز می‌توان از یک مسواک نرم برای تمیز کردن این سنگ استفاده نمود. حتماً پس از تمیز کردن انگشتر الکساندریت، آن را با یک دستمال خشک کنید. اگر هنوز هم ذراتی از صابون روی سنگ باقی مانده‌اند، آن‌ها را مجدداً از روی انگشتر پاک نمایید.

نیازی به شستشوی انگشتر الکساندریت با شوینده‌های اسیدی و سفیدکننده‌های معمول نیست. شما می‌توانید با مقداری آب و صابون، بدون اینکه شاهد تغییر خواص این سنگ باشید، انگشتر خود را تمیز کنید. در نظر داشته باشید که این سنگ برای داشتن خواص متنوع نیاز به شارژ شدن دارد. برای شارژ سنگ الکساندریت، کافیست که آن را به مدت 12 ساعت درون یک پارچه حاوی نمک خشک بریزید. پس از گذشت 12 ساعت، می‌توانید انگشتر را از نمک خارج کرده و از آن استفاده نمایید. 

قیمت انگشتر الکساندریت زنانه هفت رنگ در بازار  

سنگ الکساندریت طبیعی و استخراج شده از معادن کشورهای مختلف، بسیار گران قیمت است و دلیل این موضوع، کمیاب بودن این سنگ در مقایسه با سنگ‌های مختلف دیگر موجود در بازار جهانی است. به همین دلیل بسیاری از افراد ‌ترجیح می‌دهند که به جای خرید سنگ الکساندریت طبیعی، اقدام به خرید الکساندریت مصنوعی کنند. این محصول با همان ‌ترکیبات شیمیایی و به صورت دستی ساخته می‌شود. 

به هر حال قیمت خرید سنگ الکساندریت مصنوعی بسیار پایین‌تر از سنگ طبیعی الکساندریت است. همچنین نوع ‌تراش و‌ اندازه سنگ نیز تاثیر بسیار زیادی بر قیمت انگشتر الکساندریت زنانه هفت رنگ می‌گذارد. هر چقدر سنگ الکساندریت در مقابل نورهای مختلف، طیف رنگی متنوعی را از خودش نشان دهد، کیفیت بهتری داشته و گران‌تر خواهد بود. 

خرید انگشتر الکساندریت زنانه اصلخرید انگشتر الکساندریت زنانه اصل

خرید انگشتر الکساندریت زنانه اصل از حجره شوشتری 

نحوه تشخیص سنگ الکساندریت زنانه اصل از سنگ غیر اصل و پلاستیکی کار آسانی نیست. واقعیت این است که افراد باید تخصص کافی برای این کار را داشته باشند و از طرفی از آزمایشگاه‌های تخصصی برای تشخیص اصل بودن سنگ استفاده کنند! از آنجا که چنین مواردی برای عموم مردم غیر ممکن است، این موضوع ایجاب می‌کند که افراد قبل از خرید انگشتر الکساندریت زنانه، به فروشگاه مد نظر خود برای خرید انگشتر توجه داشته باشند.

حجره شوشتری یکی از معتبرترین فروشگاه‌های فروش انگشتر نقره در مشهد شناخته می‌شود و این اعتبار را از تجربه کاری موفق هفتاد ساله خود به دست آورده است. شما می‌توانید انواع انگشتر نقره زنانه از جمله انگشتر الکساندریت زنانه اصل را از طریق این فروشگاه خریداری نمایید. فقط کافیست جهت خرید انگشتر الکساندریت زنانه اصل، سفارش خود را در حجره شوشتری ثبت کنید تا انگشتر در کوتاه ترین زمان ممکن، درب منزل شما ارسال شود. 


نام:
ایمیل:
پیغام:
کد مقابل را وارد کنید ...
آخرین اخبار و مطالب
چهار شنبه 17 آبان 1402

در این مقاله با سنگ فیروزه اصل آشنا خواهیم شد و خواهیم دانست که چگونه اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهیم.

بیشتر بخوانید
جمعه 25 فروردین 1402

اگر به دنبال درخشان کردن مجدد محصولات ساخته شده از نقره هستید، با ما همراه باشید تا با 8 روش مختلف تمیز کردن نقره در خانه آشنا شوید.

بیشتر بخوانید
دوشنبه 21 فروردین 1402

اگر می‌خواهید بدانید که قرار گرفتن انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا در مورد معنای هر یک نکاتی را خدمت شما بیان کنیم.

بیشتر بخوانید
پنج شنبه 20 بهمن 1401

نقره یکی از انواع متریال‌های فلزی است که برای ساخت بسیاری از زیورآلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقره می‌تواند جایگزین مناسبی برای طلای گران‌قیمت این روزها باشد. این درحالی است که کیفیت نقره نیز بسیار بالا بوده و افراد می‌توانند به راحتی اقدام به خرید ست نقره با قیمت های مناسب کنند.

بیشتر بخوانید
DNN