• 1115
  • 3415 مرتبه
روش تعیین سایز انگشت برای انگشتر

روش تعیین سایز انگشت برای انگشتر

1400/09/16

قطعاً یکی از مهمترین مواردی که هنگام خرید انگشتر نقره باید به آن توجه داشت، سایز انگشتر است؛ چرا که اگر انگشتر، بزرگ و یا کوچکتر از انگشتتان باشد، همراه داشتن آن برای شما سخت خواهد شد. احتمالاً شما عزیزان روش های مختلفی برای تعیین سایز انگشت برای خرید انگشتر را شنیده اید؛ از جمله اینکه می‌توان به کمک نخ و یا خط کش، تعیین سایز انگشت را انجام داد اما در همین ابتدا باید بگوییم بهترین و دقیق‌ترین راه برای دانستن سایز انگشت، راهی است که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت. استفاده از ابزار هایی مانند خط کش، نخ و ... در بسیاری از موارد نه تنها اندازه دقیقی را به شما ارائه نمی‌دهد بلکه حتی ممکن است تا چند سایز شما را دچار اشتباه کند! با این وجود در بعضی از فروشگاه های انگشتر و برخی منابع اینترنتی، بعضاً برای راحتیِ کار و فروش سریع تر محصولات خود، استفاده از این ابزار ها به عنوان روشی اصلی ارائه می‌شود اما فروشگاه حجره شوشتری با بیش از نیم قرن تجربه در زمینه فروش انواع محصولات زینتی از جمله انگشتر نقره، این روش ها را دقیق نمی‌داند و توصیه اول و آخر ما، روش زیر خواهد بود!


 مراجعه به طلا/نقره فروشی یا جواهر فروشی

اولین و بهترین راه برای تعیین دقیق سایز انگشتر، کاری جز مراجعه به یک مرکز خرید انگشتر نخواهد بود. در صورتی که به این مکان ها دسترسی دارید، با مراجعه به فروشگاه از فروشنده تقاضا می‌کنید با وسایلی که دارد، شماره انگشت شما را اندازه گیری کند. این وسایل شامل موارد زیر می‌شود:

حلقه نمره:

این وسیله از حلقه ای با سایز 41 شروع شده و آخرین حلقه آن دارای سایز 74 می‌باشد و این محدوده، مبنای اندازه گیری استاندارد سایز انگشت شما خواهد بود. شما می‌توانید با امتحان کردن این حلقه ها در انگشت خود، مناسبترین اندازه سایز برای انگشتر را انتخاب نمایید.
یکی از مهمترین مزایای این روش نسبت به ابزار هایی مانند نخ، خط کش و ... دقت بالاتر آن می‌باشد چراکه آن فضایی که توسط انگشتر درون انگشت ایجاد خواهد شد به هیچ عنوان توسط نخ و کاغذ قابل شبیه سازی نیست ولی حلقه نمره تا حدود زیادی همان حالت را در انگشت ایجاد می‌کند. علاوه بر این وقتی شما عزیزان به وسیله نخ، اقدام به تعیین سایز انگشت خود می‌کنید، آن قسمتی که عریض‌ترین بخش انگشت می‌باشد یعنی قسمت مابین بند دوم و سوم، دیگر لحاظ نخواهد شد و مستقیماً سراغ بخشی از انگشت می‌روید که قرار است انگشتر در آنجا قرار گیرد و این موضوع ممکن است باعث شود انگشتری که بر مبنای نخ و خط کش سایز آن را انتخاب کرده اید، اصلا وارد انگشت شما نشود.

نکته:
توجه داشته باشید هنگامی که از روش حلقه نمره برای سایز انگشت استفاده می‌کنید، دست ورم نداشته باشد.

سایز انگشت

میل نمره:

این وسیله در اکثر طلا فروشی ها و جواهر فروشی ها موجود می‌باشد. روی این وسیله دو ردیف شماره وجود دارد و قسمتی که از 41 شروع شده و تا 76 ادامه دارد، مد نظر انگشتر سازان می‌باشد.
برای تعیین سایز، ابتدا انگشتری که اندازه انگشتتان است را همراه داشته باشید. سپس اگر آن را درون میل نمره قرار دهید، شماره آن مشخص می‌شود.

سایز انگشتر با میل نمره

پیدا کردن سایز انگشت برای انگشتر هدیه

اگر انگشتری که قرار است خریداری کنید، هدیه می‌باشد و نمی‌خواهید فرد مد نظر در جریان باشد، می‌توانید یکی از انگشتر های او را به طلا فروشی ها برده و سایز آن را با میل نمره به دست آورید.

 

 

 

 

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
DNN