• 1105
  • 2497 مرتبه
تاریخچه و مشخصات یاقوت سریلانکا

تاریخچه و مشخصات یاقوت سریلانکا

1400/07/16

چطور یاقوت سریلانکا را بشناسیم؟

در این قسمت قصد داریم که یاقوت سریلانکا را به صورت خلاصه و مفید به شما همراهان حجره شوشتری معرفی کنیم.
کشور سریلانکا یکی از معادن مهم در استخراج یاقوت کبود است. استخراج این سنگ با درجه سختی 8 کار پر زحمتی می باشد. جالب است بدانید، یاقوت سریلانکا از دسته یاقوت های کبود است که نوع خالص آن کمیاب و بسیار قیمتی می باشد.
همچنین کلمه یاقوت در زبان انگلیسی به معنای "خیلی جذاب" است و به صورت سافیر (Sapphire) خوانده می‌شود. این گوهر گران‌بها و زیبا دارای مقادیر اندکی از آهن، تیتانیوم، کروم، وانادیوم یا منیزیم می باشد.
این سنگ معمولاً در رنگ آبی یافت می‌شود ولی اگر به صورت کلی قصد بررسی داشته باشید، سنگ های یاقوت در انواع رنگ های زرد، بنفش، نارنجی و سبز نیز وجود دارد. همچنین یاقوت کبود در حالت دورنگی هم قابل یافت می‌‌باشد که این موارد، دیگر در دسته یاقوت های کبود قرار نمی‌گیرند.
معمولاً یاقوت کبود به صورت طبیعی برش داده می‌‌شود و به صورت سنگ های قیمتی در جواهرات استفاده می‌‌شود. همینطور یاقوت کبود را می‌توان به صورت مصنوعی ساخت، پس در خرید این سنگ بسیار دقت کنید و آن را از فروشگاه های معتبر و مورد اعتماد خریداری نمائید. 

معادن یاقوت در آفریقا

حالا برای اینکه از بحث دور نشویم اطلاعاتی را در مورد یاقوت سریلانکا بازگو می کنیم.
مثال: حلقه ازدواج دوشس کمبریج هم یاقوتی آبی رنگ است که همان یاقوت سریلانکا است.
یاقوت آبی سریلانکا نشان دهنده راستی و صداقت می‌باشد.
شاید باور نکنید ولی در معادن سریلانکا، می‌توانید رنگ های مختلف یاقوت را پیدا کنید.
به صورت کلی یاقوت ها در تایلند، برمه، آفریقا و استرالیا هم یافت می‌شوند ولی یاقوت های سریلانکا به دلیل نوع خاص و رنگ بسیار منحصر به فرد خود، شهرت ویژه تری پیدا کرده است. یاقوت گرما ندیده سریلانکا از اهمیت بالایی برای خانه های جواهر برخوردار می‌باشد.

همچنین می‌توان به این موضوع اشاره کرد که استفاده از سنگ یاقوت، از جمله یاقوت کبود بر روی انگشتر نقره، کاملاً امری متداول است و این محصولات طرفداران خاص خود را دارند. 

رنگ آبی از نظر روانشناسی رنگ‌ها

رنگ آبی در علم روانشناسی، نسبت به رنگ های دیگر آرامش بیشتری به فرد می‌‌دهد و باعث رفع خستگی روحی و جسمی می‌‌شود.
همچنین رنگ آبی باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود و احساس امنیت را زیاد می‌‌کند.
دلیل آرامشی که در رنگ آبی وجود دارد این است که، رنگ آبی یک رنگ سرد است و همین موضوع باعث آرامش روحی و روانی در افراد می‌‌شود.
همچنین رنگ آبی در صورتی که زیاد در تماس با افراد باشد، باعث کاهش اشتها هم می‌شود؛ زیرا یک رنگ قدرتمند و سرد محسوب شده و باعث کند شدن جریان انرژی در بدن می‌شود و نشانه بزرگی و عظمت است.
قابل ذکر است که در سریلانکا، مردی در خانه خود یک یاقوت کبود با وزن 510 کیلوگرم پیدا کرده است که در بازار 100 میلیون دلار تخمین زده شده است و 2.5 میلیون قیراط است.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
DNN