خرید انگشتر یشم خطی؛ زیبایی منحصر به فرد

یشم یکی از زیباترین و جذاب‌ترین سنگ ها در میان انواع سنگ‌های زینتی محسوب می‌شود. تا به حال خرید انگشتر یشم خطی را تجربه کرده اید؟ اگر قصد خرید یک انگشتر زیبا با خواص ویژه و جذابیتی کم‌نظیر را دارید، بهتر است با انگشتر یشم خطی آشنا شوید. در حال حاضر یشم خطی یکی از پرفروش‌ترین انگشترهای خطی در بازار است که میزان تقاضای بسیار بالایی برای خرید آن وجود دارد. در این نوشته قصد داریم انگشتر یشم خطی که لقب قلب سبز بهشت به آن اختصاص داده شده است را بیشتر معرفی کرده و به ذکر نکات مهمی راجع به این انگشتر متفاوت بپردازیم. در پایان نیز بهترین منبع خرید این انگشتر را به شما معرفی خواهیم کرد. تا پایان همراه ما باشید.

خرید انگشتر یشم خطی

خرید انگشتر یشم خطی

سنگ یشم را بهتر بشناسید

قبل از خرید انگشتر یشم خطی، لازم است ابتدا این سنگ معروف و خاص را بیشتر بشناسید. مردم هنگامی که یشم را برای اولین بار شناختند، متوجه شدند قبایل زیادی از بومیان در کشورهای مختلف به خصوص اسپانیا از این سنگ برای درمان درد پهلو استفاده می‌کنند. آنها یشم خام را روی پهلوی خود قرار داده و معتقد بودند که این سنگ می‌تواند درد را از بدن بیرون بکشد! شاید در ظاهر عجیب باشد اما اینگونه بوده است. به همین جهت نام این سنگ را "یشم" گذاشته اند که در زبان اسپانیایی به معنای درد پهلو است. خواص درمانی یشم با استفاده از آزمایش های مختلف ثابت شده است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. رنگ این سنگ، سبز است که هم طیف های کمرنگ و هم طیف های بسیار پررنگ تر از سبز را دارا می‌باشد.

گواتمالا، آمریکا، روسیه، میانمار، آفریقا و آمریکای جنوبی از اصلی ترین معادن استخراج سنگ یشم به حساب می‌آیند. در طیف رنگی این سنگ هر چقدر رنگ آن اشباع بیشتری داشته باشد، کیفیت و ارزش سنگ نیز به مراتب بیشتر خواهد شد. یشم سبز و زلال بسیار جذاب و ارزشمند است. این سنگ نه تنها در میان مردم باستان بلکه در میان بسیاری از مذاهب و ادیان از جمله اسلام جایگاه ویژه ای دارد.

خطاطی روی سنگ یشم

نگین یشم به خودی خود بسیار زیباست اما خطاطی کردن روی آن این زیبایی را چندین برابر می‌کند. خرید انگشتر یشم خطی در بازار امروز بسیار مورد اقبال عمومی است به این جهت که با خطاطی کردن روی این نگین، علاوه بر ارزش مادی، بر ارزش معنوی آن نیز افزوده خواهد شد. از آنجا که یشم سبزرنگ است، حکاکی کردن عبارات مختلف روی آن بسیار جذاب و چشم نواز خواهد شد. متن های مختلفی را روی یشم حکاکی می‌کنند. این عبارات ممکن است اسما یا صفات الهی، نام مقدس اهل بیت و ائمه، اذکار خاص یا آیات قرآنی باشند. اضافه کردن این عبارات از منظر دینی و مذهبی، امری ارزشمند تلقی می‌شود. در احادیث ذکر شده که انگشتر خطی متبرک به نام خداوند، باعث افزایش رزق معنوی خواهد شد.

آشنایی با سنگ یشم خطی

آشنایی با سنگ یشم خطی

خواص انگشتر یشم خطی

در ابتدا گفته شد که یشم، سنگی است که خواص فوق العاده ای دارد و این خواص در طول سال های مختلف شناخته شده است. خرید انگشتر یشم خطی نیز به جهت همین خواص رونق بسیار خوبی دارد. در واقع این انگشتر از دو جهت دارای خاصیت است. جهت اول خواص نگین یشم و جهت دوم خواص خطاطی روی سنگ و آثار آن در زمینه مسائل روحی و معنوی. منشا خواص سنگ و نگین را می‌توان فرایند ساخت و تولید آن در اعماق زمین دانست. یشم در ابتدا سنگی خام و بی رنگ است که با جذب موادی از جمله آهن و قرار گرفتن در فشار زمین و مواد مذاب، تبدیل به یکی از شگفت انگیزترین معجزات طبیعت می‌شود.

خواص انگشتر یشم خطی در کتب باستانی، آزمایش های صورت گرفته و همچنین کلام بزرگان، عنوان شده است. به عنوان مثال در سالهای اخیر دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از سنگ یشم در محیط برای مدیتیشن و انجام تمرینات آرامش بخش بسیار موثر است. انگشتر یشم نشانی از صلح، انرژی و آرامش می‌باشد. در روایات و سخنان بزرگان ذکر شده کسی که انگشتر یشم در دستان خود داشته باشد، در هر مواجهه ای پیروز خواهد شد. ایجاد حال خوب، نشاط، روحیه، دوری از غم، جذب انرژی برای موفقیت، تقویت اعصاب و ... از جمله مواردی است که برای خواص یشم بیان کرده اند. در کنار این موارد آثار اذکار حکاکی شده و عبارات مقدس نیز قطعاً در زندگی نمایان خواهند شد. اما در مورد خواص سنگ یشم برای سلامتی بدن نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع دردهای داخلی و عضلانی
  • ایجاد تعادل عصبی
  • تقویت گردش خون
  • افزایش توان مکانیسم دفاعی بدن
  • تنظیم کننده ضربان قلب

قیمت انگشتر یشم خطی چقدر است؟

در هنگام خرید انگشتر یشم خطی مسئله قیمت این انگشتر از چالش های همیشگی خریداران و طرفداران آن می‌باشد. یشم در حالت عادی جزو چند سنگ با ارزش و نسبتاً گران‌قیمت در جهان است. البته محل استخراج و کیفیت سنگ نیز در این باره تاثیر زیادی دارند. با این حال امروزه انگشتر یشم خطی مردانه اصلی و مرغوب بسیار کمیاب است. افزوده شدن خط و حکاکی عبارت روی سنگ نیز به قیمت و ارزش این محصول اضافه می‌کند. ارزش این خطاطی ها به طرح، نقش و مُهر خطاط است. یعنی هر چقدر طرح حکاکی، خاص‌تر و زیباتر باشد و خطاط معروف‌تری آن اثر را پدید آورده باشد، طبیعی است که به همان نسبت قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.

پس در واقع قیمت انگشتر یشم خطی با توجه به عوامل و معیار های مختلفی تعیین می‌گردد. حجم و وزن سنگ، کیفیت نگین، امضاء خط، نوع رکاب و اُجرت کار از تاثیرگذارترین عوامل در محاسبه قیمت این انگشتر می‌باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت لیست قیمت ها می‌توانید به گالری سایت حجره شوشتری مراجعه کنید.

قیمت انگشتر یشم خطی

قیمت انگشتر یشم خطی

حجره شوشتری مرکز خرید انگشتر یشم خطی

خرید انگشتر یشم خطی را از مرکز و منبع اصلی این نگین تجربه کنید. گفته شد که با توجه به کمیاب بودن سنگ یشم، پیدا کردن نمونه اصلی کار بسیار سختی می‌باشد. فروشگاه حجره شوشتری مشهد همان منبع و گزینه ای است که به آن احتیاج دارید. در این فروشگاه کلیه محصولات با ضمانت اصالت و کیفیت به همراهان گرامی و مشتریان عزیز تحویل داده می‌شود. علاوه بر این، با مراجعه به گالری این فروشگاه می‌توانید طرح های زیبا همراه با خطاطی های چشم نواز با عبارات مختلف را مشاهده نمایید. هم اکنون نیز می‌توانید سفارشات اختصاصی خود را ثبت کرده و در کمترین زمان ممکن آنها را دریافت کنید.


نام:
ایمیل:
پیغام:
کد مقابل را وارد کنید ...
آخرین اخبار و مطالب
چهار شنبه 17 آبان 1402

در این مقاله با سنگ فیروزه اصل آشنا خواهیم شد و خواهیم دانست که چگونه اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهیم.

بیشتر بخوانید
جمعه 25 فروردین 1402

اگر به دنبال درخشان کردن مجدد محصولات ساخته شده از نقره هستید، با ما همراه باشید تا با 8 روش مختلف تمیز کردن نقره در خانه آشنا شوید.

بیشتر بخوانید
دوشنبه 21 فروردین 1402

اگر می‌خواهید بدانید که قرار گرفتن انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا در مورد معنای هر یک نکاتی را خدمت شما بیان کنیم.

بیشتر بخوانید
پنج شنبه 20 بهمن 1401

نقره یکی از انواع متریال‌های فلزی است که برای ساخت بسیاری از زیورآلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقره می‌تواند جایگزین مناسبی برای طلای گران‌قیمت این روزها باشد. این درحالی است که کیفیت نقره نیز بسیار بالا بوده و افراد می‌توانند به راحتی اقدام به خرید ست نقره با قیمت های مناسب کنند.

بیشتر بخوانید
DNN