• وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا

 انگشتر فیروزه شجری، سوغات خاص ایرانی

یکی از نمادهای جذاب ایرانی از هزاران سال قبل تاکنون، انگشتر فیروزه شجری بوده است. انگشتری زیبا و کم نظیر که جلوه خاص و دلربایش، چشمان هر بیننده‌ای را مبهوت خود می‌کند. این انگشتر طرفداران و علاقه مندان بسیاری دارد و می‌توان گفت یکی از پرفروش‌ترین انگشترهای نگین سنگی نیز می‌باشد. رکاب‌ها و سنگ های مردانه و زنانه این فیروزه شجری، سالهای سال است که نماد زینت و زیبایی ایرانیان اصیل محسوب می‌شود. در این نوشتار قصد داریم به بررسی نکات مهم، خواص و نحوه نگهداری از این سنگ محبوب بپردازیم. اگر از دوست‌داران فیروزه شجری و انواع انگشتر هستید، با ما همراه باشید.

 انگشتر فیروزه شجری
انگشتر فیروزه شجری

آشنایی با انگشتر فیروزه، مدل شجری

انگشتر فیروزه شجری یکی از اعضاء مشهور و ارزشمند خانواده فیروزه است. این انگشتر مانند انگشتر فیروزه عجمی، از ارزش مادی و معنوی بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و خواص جالب توجهی را برای آن ذکر کرده اند. مدل شجری را می‌توان با رگه‌های زیبا و جذاب آن روی سطح سنگ شناسایی کرد. این وجه تمایز میان دو نوع فیروزه عجمی و شجری می‌باشد. شجر در عربی به معنای درخت است؛ رگه های موجود بر روی سنگ فیروزه شجری، ظاهری همچون شاخ و برگ درختان دارند و می‌توان گفت علت اصلی نامگذاری فیروزه شجری به این نام، همین نکته می‌باشد. این سنگ را در هنگام برش به شکل های مختلف مانند دایره ای، بیضی، مربعی و شش‌گوش می‌تراشند تا در رکاب های زیبا و فاخر از آن استفاده شود.
فیروزه شجری اصل، رنگ ثابت و زیبایی دارد و در برابر نور یا حرارت، رنگ خود را از دست نمی‌دهد. این مسئله را می‌توان یکی از راه های پیدا کردن سنگ اصل و تشخیص آن از سنگ های تقلبی دانست. با افزایش رو به رشد محصولات تقلبی و فیروزه های بی کیفیت، در هنگام خرید این محصول باید دقت بالایی داشته باشید.

 خرید انگشتر سنگ فیروزه
خرید انگشتر سنگ فیروزه

خواص فیروزه شجری چیست؟

گفته شد که یکی از دلایل محبوبیت و شهرت انگشتر فیروزه شجری را می‌توان خواص و ویژگی‌های آن دانست. این خواص از دو طریق علمی و تجربی و همچنین روایات و احادیث اسلامی به ما رسیده است. به عنوان مثال در کتاب شریف وسائل الشیعه جلد پنجم ذکر شده که مولای متقیان امام علی (ع) چهار انگشتر داشتند که فیروزه یکی از آنها بود و آن را برای گشایش امور، حل مشکلات و همچنین پیروزی در نبرد ها در دست می‌کردند. همچنین در همین کتاب شریف از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که خداوند حیا می‌کند از دستی که در آن انگشتر فیروزه باشد و به دعا بلند شود و او دعای آن دست را مستجاب نکند. پس از شواهد پیداست، این انگشتر علاوه بر محبوبیت و احترام نزد مردم، جایگاه ویژه ای نیز در دین اسلام دارد.
همچنین بزرگان و علما در دست کردن فیروزه از جمله فیروزه شجری را برای دوری از بلایا و دفع چشم زخم توصیه کرده اند. از نظر جسمی و روحی، فیروزه را منبعی از انرژی مثبت می‌دانند. این سنگ به دلیل شرایط ساخت و همچنین مواد معدنی منحصر به فردی که دارد، انرژی و خواص مثبتی را برای روح و جسم افراد به همراه دارد. به عنوان مثال موارد زیر برخی از خواص ذکر شده برای انگشتر فیروزه شجری می‌باشند: 

  • جذب انرژی و روحیه مثبت
  • ایجاد آرامش روحی و روانی
  • کمک کردن هنگام اتخاذ تصمیم
  • رفع افسردگی های ناخودآگاه
  • تقویت صبر
  • رفع خستگی و بی حوصلگی
  • تقویت سیستم عصبی و ایمنی بدن

نحوه نگهداری از انگشتر فیروزه شجری

فیروزه را می‌توان حساس‌ترین سنگ در میان سنگ های انگشتری دانست. نگهداری از انگشتر فیروزه شجری آدابی دارد که رعایت کردن آنها می‌تواند انگشتر شما را همچون روز اول سالم نگه دارد. جالب است بدانید فیروزه، سنگ به اصطلاح زنده ای است و اگر از آن مراقبت کنید رنگ و ظاهر آن طراوت و تازگی پیدا می‌کند. برای اینکه از انرژی و خواص آن بهره ببرید باید آن را شارژ کرده و از فرسودگی دور نگه دارید. ابتدا باید دشمنان اصلی این انگشتر را بشناسید.

  • مواد شیمیایی
  • آب داغ
  • خراشیدگی
  • مواد شوینده
  • چربی

انگشتر خود را همیشه از موارد بالا دور نگه دارید. علاوه بر اینها، فیروزه شجری نباید با ادکلن، عطر، کرم و لوسیون هیچ نوع برخورد مستقیمی داشته باشد. هنگام شستشوی دست با مواد شوینده، فیروزه را از دست خارج کنید. همچنین اگر در شغل های سنگین تری مشغول به فعالیت هستید، مراقب ضربه خوردن آن باشید. آب کلردار، چربی، عرق و حرارت بالا از دشمنان دیگر این سنگ زنده می‌باشند.

فروشگاه فیروزه شجری
فروشگاه فیروزه شجری

قیمت و خرید انگشتر با سنگ فیروزه شجری

خرید انگشتر فیروزه شجری، موضوعی قابل توجه و مهم می‌باشد. منابع استخراج این سنگ مانند عقیق فراوان نیست و نمونه های اصلی آن را به راحتی نمی‌توان پیدا کرد. بهترین و مرغوبترین معادن فیروزه شجری در جهان متعلق به نیشابور است. برای اینکه بتوانید از خواص و ویژگی های این سنگ نفیس و با ارزش بهره مند شوید، باید دقت داشته باشید که تنها نمونه اصلی آن را خریداری نمایید. تشخیص نمونه های اصلی و تقلبی برای افرادی که در این زمینه تخصصی ندارند به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست. این کار تنها از فروشندگان کهنه‌‌کار و مجرب بر می‌آید. به همین جهت مهم است که از کدام فروشگاه این سنگ را تهیه می‌کنید. فروشگاهی که از آن محصول خود را خریداری می‌کنید باید معتبر و خوش نام باشد تا در مورد اصالت محصول اطمینان داشته باشید.
با توجه به قیمت انگشتر فیروزه شجری، نمی‌توان نمونه اصلی و تقلبی را به صورت کامل از هم تشخیص داد. نکته ای که وجود دارد این است که فیروزه شجری و انگشتر آن نسبت به سایر انگشتر های زینتی، از ارزش مادی و معنوی بیشتری برخوردار می‌باشند. در قیمت گذاری فیروزه شجری، نوع سنگ، ارزش ظاهری و زیبایی آن، طراحی و ساخت رکاب و همچنین مقدار نقره به کار رفته در آن ملاحظه می‌شوند. در این زمینه نیز باید به یک فروشنده منصف مراجعه کنید تا انگشتر را با قیمتی واقعی تر خریداری نمایید.

حجره شوشتری فروشگاه معتبر انگشتر فیروزه شجری

شایستگی شما استفاده از انگشتر فیروزه شجری اصیل و زیباست. حجره شوشتری فروشگاهی است که به ارزش و جایگاه مشتریان گرامی توجه کرده و بهترین انواع انگشتر با سنگ فیروزه شجری را در اختیار شما قرار می‌دهد. تنوع در محصولات، ثبت سفارش آنلاین و ارسال به سراسر کشور از دیگر ویژگی‌های حجره شوشتری است. هم اکنون می‌توانید با برقراری ارتباط تلفنی و یا مراجعه به سایت فروشگاه، انگشتر مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش دهید.
 


نام:
ایمیل:
پیغام:
کد مقابل را وارد کنید ...
آخرین اخبار و مطالب
چهار شنبه 17 آبان 1402

در این مقاله با سنگ فیروزه اصل آشنا خواهیم شد و خواهیم دانست که چگونه اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهیم.

بیشتر بخوانید
جمعه 25 فروردین 1402

اگر به دنبال درخشان کردن مجدد محصولات ساخته شده از نقره هستید، با ما همراه باشید تا با 8 روش مختلف تمیز کردن نقره در خانه آشنا شوید.

بیشتر بخوانید
دوشنبه 21 فروردین 1402

اگر می‌خواهید بدانید که قرار گرفتن انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا در مورد معنای هر یک نکاتی را خدمت شما بیان کنیم.

بیشتر بخوانید
پنج شنبه 20 بهمن 1401

نقره یکی از انواع متریال‌های فلزی است که برای ساخت بسیاری از زیورآلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقره می‌تواند جایگزین مناسبی برای طلای گران‌قیمت این روزها باشد. این درحالی است که کیفیت نقره نیز بسیار بالا بوده و افراد می‌توانند به راحتی اقدام به خرید ست نقره با قیمت های مناسب کنند.

بیشتر بخوانید
DNN