• وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا

سنگ فیروزه؛ سنگی محبوب میان ایرانیان 

اگر تا به حال به دنبال خرید سنگی زینتی برای زیورآلات خود بوده‌اید، حتماً نام سنگ فیروزه را شنیده‌ايد. سنگ فيروزه يکي از قديمي‌ترين سنگ‌هاي زينتي است که محبوبيت بسيار زيادي بين بانوان دارد. رنگ آبیِ جذاب این سنگ، احساس آرامش خاصی به افراد داده و این درحالی است که سنگ فیروزه، سنگی غیر شفاف می‌باشد. انگشتر فیروزه زنانه نیشابور، یکی از محبوب‌ترین انگشترهای نقره است که در طرح ها و مدل های متنوعی به فروش می‌رسد. 

جالب است بدانید که فیروزه نیشابور، شهرتی فراگیر داشته و در میان دوست داران محصولات زینتی، جزو اولین انتخاب ها محسوب می‌شود. افرادی که به دنبال خرید سنگ‌هایی ارزشمند و ماندگارند، می‌توانند اقدام به خرید این سنگ جذاب کرده و تا سال‌ها بدون تغییر رنگ و شکل، البته با شرایطی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، از آن استفاده نمایند. 

انگشتری جذاب برای بانوان خاص پسند

انگشتری جذاب برای بانوان خاص پسند

انگشتر فیروزه زنانه؛ زیبایی در عین لطافت 

انگشتر نقره زنانه، از جمله زیورآلات محبوب میان بانوان است که با سنگ‌های زینتی مختلفی مزین می‌شود. انگشتر فیروزه زنانه نیز به دلیل خواص متنوع فیروزه و زیبایی منحصر به فرد آن، علاقه مندان بسیار زیادی دارد. فیروزه دارای درجه سختی نزدیک به 6 است و می‌توان گفت تا حدودی نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به دیگر سنگ های مقاوم مانند الماس و یاقوت دارد. 

از جمله مزیت‌های انگشتر فیروزه زنانه می‌توان به رنگ زیبای نگین آن اشاره کرد. فیروزه به دلیل دارا بودن مس در ساختار خود، آبی رنگ می‌باشد و با توجه به مقدار مس موجود در خود، میزان آبی بودن این سنگ نیز متفاوت خواهد شد. شما با خرید انگشتر فیروزه زنانه، می‌توانید یک انگشتر جذاب برای استایل‌های گوناگون خود داشته باشید. از طرفی دامنه خواص این انگشتر آنقدر وسیع است که می‌تواند برای بهبود شرایط روحی و جسمی شما، کاملاً تاثیرگذار باشد. 

خواص انگشتر فیروزه نقره زنانه 

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت انگشتر فیروزه زنانه، وجود خواص متنوع این انگشتر است و شما می‌توانید به دلیل بهره گرفته شدن از نگین فیروزه در این انگشتر، از آن بهره زیادی ببرید. حتی روایات متعددی در مورد انگشتر فیروزه وجود دارد که در آنها استفاده از این انگشتر بسیار توصیه شده است. برخی از خواص مهم ذکر شده برای انگشتر فیروزه عبارتند از: 

  1. فیروزه می‌تواند باعث بهبود شرایط جسمی‌ شده و در درمان بیماری‌های مختلف از جمله درد شکم، مورد استفاده قرار گیرد. 
  2. بنابر روایات این انگشتر در افزایش رزق و روزی بسیار موثر است. 
  3. افرادی که از این انگشتر استفاده می‌کنند، شاهد افزایش عشق و محبت و علم و هنر در خودشان هستند. 
  4. سنگ فیروزه زنانه اصل، می‌تواند برای دفع بلا بسیار موثر باشد. 
  5. این سنگ در درمان افسردگی و اضطراب تاثیر گذار است. 
  6. بیماری‌های مربوط به چشم ‌مانند آب مروارید با کمک انگشتر فیروزه، درمان می‌شوند. 
  7. سنگ فیروزه می‌تواند باعث تقویت قلب و مری شود. 
  8. افرادی که به دنبال تقویت سیستم ایمنی بدن خود هستند، می‌توانند از انگشتر فیروزه نیشابور زنانه استفاده کنند. 

 

خرید انگشتر فیروزه زنانه؛ زیبایی در عین لطافت

نحوه نگهداری از انگشتر فیروزه 

قطعاً شما هم مانند بسیاری از خریداران دیگر، دوست ندارید که پس از خرید انگشتر فیروزه نیشابور، شاهد تغییر رنگِ نگین آن باشید. فیروزه تا حدودی نسبت به برخی دیگر از سنگ های زینتی، به مراقبت بیشتری نیاز دارد؛ اما این بدان معنا نیست که نگه داری از آن غیر ممکن است! فقط کافی‌ست به توصیه هایی که در مورد نحوه نگهداری از انگشتر فیروزه زنانه در ادامه ذکر شده توجه کنید تا بتوانید سال‌های سال از آن به خوبی استفاده نمایید: 

  •  سختی و مقاومت سنگ فیروزه، چندان زیاد نیست؛ بنابراین بهتر است که آن را از ضربه و فشار زیاد دور نگه دارید. 
  •  چربی از هر نوع آن می‌تواند به نگین انگشتر فیروزه اصل زنانه آسیب رسانده و باعث تغییر رنگ آن شود. پس سعی کنید که فیروزه را اول از همه از چربی ها حفظ کرده و در صورت چرب شدن آن، انگشتر و نگین را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.
  • توصیه می‌شود انگشتر فیروزه زنانه در زمان استحمام و یا ظرف شستن در دستتان نباشد.  
  • کرم‌های آرایشی، ادکلن‌ها و ... می‌توانند به نگین انگشتر فیروزه زنانه ضرر برسانند. بنابراین سعی کنید که در هنگام استفاده از این محصولات، از انگشتر نیز مراقبت کنید.

قیمت انگشتر فیروزه زنانه چقدر است؟

دامنه قیمت انگشتر فیروزه زنانه بسیار وسیع و گسترده است و نمی‌توان بدون در نظر گرفتن مدل انگشتر و سنگ آن در مورد قیمت این انگشتر، نظری قطعی داد. اما نکته حائز اهمیت و مشخص این است که قیمت انگشتر فیروزه تا حدود زیادی بر اساس نوع سنگ به کار رفته در انگشتر و وزن نقره آن تعیین می‌شود؛ یعنی هرچقدر سنگ انگشتر فیروزه زنانه متمایل به رنگ آبی آسمانی و آبی پررنگ باشد، قیمت بالاتری نیز دارد. همچنین کیفیت فیروزه و میزان خلوص آن نیز تاثیر بسیار زیادی در قیمت این سنگ داشته و هرچقدر میزان رگه ها و ناخالصی های موجود بر سطح فیروزه کمتر باشند، ارزش بسیار بیشتری خواهد داشت. علاوه بر اینها، هر چقدر‌اندازه سنگ در انگشتر فیروزه زنانه بزرگ‌تر باشد، قیمت آن هم افزایش پیدا می‌کند. 

در حال حاضر، انگشترهای فیروزه زنانه موجود در بازار دارای دو نوع نگین با رنگ‌های آبی روشن و یا آبی متمایل به سبز هستند. استفاده از این نگین‌ها در انگشترهای فیروزه، خواص بسیاری را به این انگشتر می‌بخشد. بنابراین لازم است که در کنار قیمت انگشتر فیروزه زنانه، به کیفیت و اصل بودن سنگ نیز توجه داشته باشید. 

قیمت انگشتر فیروزه نیشابور زنانه و نحوه نگهداری از آن

خرید انگشتر فیروزه زنانه از حجره شوشتری 

تشخیص سنگ فیروزه اصل از سنگ‌های تقلبی در بازار کشور ایران به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست و به این دلیل لازم است که افراد برای خرید انگشتر فیروزه زنانه حتماً به فروشگاه‌های معتبر که دارای تجربه و مهارت بسیار در زمینه تشخیص انواع سنگ ها هستند، مراجعه نمایند. حجره شوشتری به واسطه داشتن سابقه ای درخشان و تجربه ای بسیار در این زمینه، می‌تواند یکی از بهترین فروشگاه‌ها برای خرید اینترنتی انگشتر فیروزه زنانه در مشهد محسوب شود.

شما می‌توانید برای خرید انگشتر فیروزه زنانه از طریق حجره شوشتری، همین حالا به راحتی سفارش خود را در فروشگاه ثبت نموده و پس از ثبت سفارش، محصول را درب منزل خود تحویل بگیرید. همچنین شما می‌توانید در کنار این انگشتر جذاب، به خرید انگشترهای نقره دیگر موجود در فروشگاه مانند انگشتر عقیق یمنی زنانه، انگشتر توپاز سرخ زنانه، انگشتر زنانه لعل و ... اقدام کنید. 


نام:
ایمیل:
پیغام:
کد مقابل را وارد کنید ...
آخرین اخبار و مطالب
چهار شنبه 17 آبان 1402

در این مقاله با سنگ فیروزه اصل آشنا خواهیم شد و خواهیم دانست که چگونه اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهیم.

بیشتر بخوانید
جمعه 25 فروردین 1402

اگر به دنبال درخشان کردن مجدد محصولات ساخته شده از نقره هستید، با ما همراه باشید تا با 8 روش مختلف تمیز کردن نقره در خانه آشنا شوید.

بیشتر بخوانید
دوشنبه 21 فروردین 1402

اگر می‌خواهید بدانید که قرار گرفتن انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا در مورد معنای هر یک نکاتی را خدمت شما بیان کنیم.

بیشتر بخوانید
پنج شنبه 20 بهمن 1401

نقره یکی از انواع متریال‌های فلزی است که برای ساخت بسیاری از زیورآلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقره می‌تواند جایگزین مناسبی برای طلای گران‌قیمت این روزها باشد. این درحالی است که کیفیت نقره نیز بسیار بالا بوده و افراد می‌توانند به راحتی اقدام به خرید ست نقره با قیمت های مناسب کنند.

بیشتر بخوانید
DNN