بهترین تجربه خرید انگشتر لعل 

اگر به دنبال انگشتری زیبا، جذاب و در عین حال متفاوت می‌گردید، خرید انگشتر لعل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بسیاری از افراد انگشتر لعل را در بازار و انگشتر فروشی ها مشاهده می‌کنند اما نمی‌توانند سنگ آن را تشخیص دهند. سنگ لعل یکی از خاص‌ترین و شگفت انگیزترین سنگ های زینتی است. زیبایی این سنگ و خوش نشینی آن در رکاب ها باعث شده است که چشمان بسیاری را به خود جذب کند. در این بخش می‌خواهیم اصلی ترین موضوعات راجع به این سنگ را بررسی کرده و یک راهنمای دقیق و کامل برای خرید این محصول را در اختیار شما قرار دهیم. همراه ما باشید.

خرید انگشتر لعل
خرید انگشتر لعل

معرفی سنگ لعل

برای خرید انگشتر لعل ابتدا لازم است دانسته های خود را درباره این نگین فوق العاده زیبا و تماشایی افزایش دهید. سنگ لعل یکی از کمیاب ترین سنگ های زینتی محسوب می‌شود. این گوهر، شباهت بسیار زیادی به سنگ گارنت دارد به صورتی که تشخیص دادن آنها از یکدیگر کار آسانی نیست. به همین جهت بسیاری از سنگ هایی که در بازار با عنوان لعل به فروش می‌رسند، در واقع سنگ گارنت هستند. شاید انگشتر لعل به اندازه انگشتر عقیق، انگشتر یاقوت و یا انگشتر فیروزه شناخته شده نباشد، اما ارزش و زیبایی آن به قدری است که طرفداران زیادی دارد و می‌تواند افراد زیادی را در نگاه اول به خود جذب کند.
بر خلاف بسیاری از سنگ های زینتی، سنگ لعل قدمت چندانی ندارد. به این معنا که شناخت زیادی از این نگین کم نظیر در گذشته های دور وجود نداشته است. این سنگ شباهت بسیاری به یاقوت سرخ دارد ولی ساختار آن کمی نرم تر و نازک‌تر از آن می‌باشد. سنگ لعل دارای انواع مختلفی است. تقسیم بندی انواع لعل بر اساس دو معیار رنگ و محل استخراج صورت می‌گیرد. لعل رنگ های گوناگونی دارد که مشهورترین آنها، سرخ، سبز و زرد می‌باشد. محل استخراج اصلی این سنگ در کوه لعل بدخشان افغانستان است. لعل های مناطق مختلف با توجه به کیفیتی که دارند ارزش گذاری می‌شوند. به عنوان مثال، لعل آذربایجانی، خام و بسیار تیره است و از نظر قیمتی ارزش قابل توجهی ندارد.
 

آشنایی با انگشتر لعل
آشنایی با انگشتر لعل

خواص انگشتر لعل چیست؟

سنگ لعل با توجه به ترکیبات و موادی که دارد، خواص منحصر به فردی را درون خود جای داده است. خرید انگشتر لعل با توجه به این خواص و ویژگی ها می‌تواند یک خرید بسیار عالی و مطلوب باشد. از آنجایی که این سنگ نسبت به دیگر سنگ های زینتی شهرت کمتری دارد، آزمایشات کمتری هم روی آن انجام شده است. اما همین آزمایش ها و تجربه های واقعی و عینیِ افراد در پوشیدن این انگشتر، باعث شده است که تا حدودی به خواص آن پی ببریم. خواص انگشتر لعل در دو بخش جسمی و روحی خلاصه می‌شوند. این خواص به علت ساختار سنگ، فرایند تولید، ارتعاشات امواج و قرار گرفتن مواد معدنی در کنار بدن ایجاد می‌شوند.
به عنوان مثال، سنگ لعل برای رفع سردرد مناسب است؛ به عنوان محرکی برای قوای جنسی به کار گرفته می‌شود؛ تنظیم کننده دمای بدن است؛ جذب آرامش و انرژی مثبت را به خوبی انجام می‌دهد؛ برای دستگاه عصبی مفید است؛ باعث ایجاد حس نشاط، شادی و احساس شجاعت می‌شود و اعتماد به نفس افراد را افزایش می‌دهد. همچنین در باورهای قدیمی نیز از این سنگ برای باطل کردن سحر و جادو و جلوگیری از چشم زخم استفاده می‌کردند.

تشخیص نگین انگشتر لعل اصل

همانطور که گفتیم اگر نیت خرید انگشتر لعل را دارید باید بدانید این سنگ بسیار کمیاب است. گفته شد که سنگ هایی مانند گارنت و یاقوت شباهت بسیاری به لعل دارند. اگر به دنبال انگشتر لعل مردانه اصل و باکیفیت هستید، باید قادر به تشخیص آنها باشید. یکی از راه های اصلی و مهم برای این کار، مقایسه ویژگی های لعل با یاقوت است. یعنی شما در ابتدا باید یاقوت را کامل شناخته و سپس ویژگی های لعل را با آن مقایسه کنید! اگر سنگ لعل را با دقت نگاه کنید، متوجه می‌شوید این سنگ از یاقوت شفاف تر است و ناخالصی های کمتری دارد. اگر آن را در برابر نور بگیرید نیز درخشانی بیشتری را مشاهده خواهید کرد.
از راه های دیگر شناسایی انگشتر لعل اصل، توجه به ساختار درونی لعل می‌باشد. اگر از میکروسکوپ یا لنزهای مخصوص استفاده کنید، می‌توانید درون این سنگ را با دقت مشاهده کنید. در نمونه های تقلبی، حباب و آثار ذوب به راحتی دیده می‌شوند. در حالی که در لعل اصل، مواد معدنی، ناخالصی های طبیعی و اینکلوژن ها را مشاهده خواهید کرد. در مواردی نیز با استفاده از آهن ربا، میزان ناخالصی آهن در انگشتر اصل را می‌سنجند.
 

انگشتر لعل مردانه
انگشتر لعل مردانه

محاسبه قیمت انگشتر لعل

مسئله قیمت در خرید انگشتر لعل در بازار امروز بسیار آشفته و نامتعادل است. از آنجا که این سنگ، شهرت کمتری داشته و شناخت کمی از آن نیز در میان مردم وجود دارد، سو استفاده کنندگان به راحتی می‌توانند قیمت مورد نظر خودشان را به عنوان قیمت محصول ارائه دهند. به صورت کلی، قیمت گذاری این سنگ با توجه به رنگ سنگ، کیفیت کلی، محل استخراج و وزن آن انجام می‌شود. در سالهای اخیر قیمت سنگ لعل در حال بالا رفتن بوده به طوری که این سنگ اکنون در میان سنگ های ارزشمند و گرانبها قرار گرفته است. البته عوامل دیگری از جمله تراش و نوع رکاب نیز در قیمت گذاری انگشتر لعل موثرند. به صورت کلی، با مراجعه به یک فروشنده معتبر و با اصالت، می‌توانید این انگشتر را با قیمت مناسب خریداری کنید.

حجره شوشتری، فروشگاه خرید انگشتر لعل 

هنگام خرید انگشتر لعل به چه ویژگی هایی دقت می‌کنید؟ نگین اصل و خوش تراش، رکاب زیبا و ارزشمند، طرح های چشم نواز و قیمت مناسب، قطعاً تمام این عوامل را هنگام خرید انگشتر لعل مورد بررسی قرار خواهید داد. اگر به دنبال مرکزی هستید که همه این ویژگی ها را با هم در اختیار شما قرار دهد و نیز انتخاب را برای شما آسان تر کند، با حجره شوشتری آشنا شوید. این فروشگاه خوش نام، خوش سابقه و معتبر، ارائه دهنده مستقیم انواع انگشتر لعل با رنگ ها و طرح های گوناگون است. شما همراهان گرامی می‌توانید با مراجعه به سایت و یا برقراری تماس تلفنی با تیم پشتیبانی فروشگاه، سفارشات خود را ثبت کرده و سپس درب منزل خود دریافت کنید.
 


نام:
ایمیل:
پیغام:
کد مقابل را وارد کنید ...
آخرین اخبار و مطالب
چهار شنبه 17 آبان 1402

در این مقاله با سنگ فیروزه اصل آشنا خواهیم شد و خواهیم دانست که چگونه اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهیم.

بیشتر بخوانید
جمعه 25 فروردین 1402

اگر به دنبال درخشان کردن مجدد محصولات ساخته شده از نقره هستید، با ما همراه باشید تا با 8 روش مختلف تمیز کردن نقره در خانه آشنا شوید.

بیشتر بخوانید
دوشنبه 21 فروردین 1402

اگر می‌خواهید بدانید که قرار گرفتن انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا در مورد معنای هر یک نکاتی را خدمت شما بیان کنیم.

بیشتر بخوانید
پنج شنبه 20 بهمن 1401

نقره یکی از انواع متریال‌های فلزی است که برای ساخت بسیاری از زیورآلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقره می‌تواند جایگزین مناسبی برای طلای گران‌قیمت این روزها باشد. این درحالی است که کیفیت نقره نیز بسیار بالا بوده و افراد می‌توانند به راحتی اقدام به خرید ست نقره با قیمت های مناسب کنند.

بیشتر بخوانید
DNN