• وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا

 انگشتر اوپال، دنیایی زیبا از رنگ ها

افراد خوش سلیقه و خاص پسند، همیشه به دنبال محصولات متفاوت و جذاب هستند. انگشتر اوپال یکی از بهترین مدل های انگشتر برای این افراد است. اوپال را دنیایی از رنگ های طبیعی جذاب می‌دانند. اوپال سنگی باستانی، خاص و فوق العاده زیباست که علی‌رغم داشتن منابع محدود در جهان، باز هم به دست علاقه مندان خود می‌رسد. اگر شما هم به دنبال خرید این انگشتر جذاب هستید و یا می‌خواهید اطلاعات بیشتری راجع به آن کسب کنید، با ما همراه باشید. در این نوشتار قصد داریم ضمن معرفی کامل این سنگ، به بررسی خواص، ویژگی‌ها، نکات مهم در هنگام خرید و فرایند قیمت گذاری آن بپردازیم. در آخر نیز بهترین مسیر خرید و دریافت انگشتر اوپال را در اختیار شما قرار خواهیم داد. همراه ما باشید.

خرید انگشتر اوپال
 انگشتر اوپال

آشنایی با سنگ اوپال، زیبای باستانی

زیبای باستانی، جزو قشنگ ترین تعابیر برای انگشتر اوپال محسوب می‌‌شود. این سنگ که با ظاهری رنگارنگ شناخته می‌شود، مانند تصویری جذاب از دورنمای یک کهکشان با رنگ های مختلف است. اوپال همچون صفحه ای که در آن یک منظره از طبیعت نقاشی شده، زیبا و چشم نواز است. این ترکیب رنگ بر اثر ارتباط و ترکیب موادی مانند سیلیس و آب می‌باشد. کره های نانو سیلیکونی در این سنگ، نمایش رنگ ها را به راه انداخته و قادرند چشمان هرکسی را به سمت خود جذب کنند. استرالیا و آفریقا دو منبع بزرگ استخراج سنگ اوپال هستند. البته این سنگ دارای نمونه‌های متنوعی است. هر کدام از مدل های اوپال با توجه به محل استخراج، ویژگی های متفاوتی دارند. به عنوان مثال جالب است بدانید که نوعی از این سنگ، کاملاً سفید است.
در داستان های باستانی آمده است که از سنگ اوپال برای جادوگری و جذب انرژی و قدرت استفاده می‌کردند. جدا از درست یا نادرست بودن چنین داستان ها و روایت‌هایی، این مطالب نشان از جایگاه ویژه و مهم این سنگ از گذشته تاکنون دارد. سنگ اوپال دارای ساختاری مات و در برخی نمونه ها شفاف است و ظاهری شبیه به شیشه دارد. همین مسئله باعث شده تشخیص نمونه اصلی و تقلبی آن به امری مهم و سخت تبدیل شود.

خواص انگشتر اوپال چیست؟

به غیر از زیبایی و جذابیت ظاهری، لازم است به خواص انگشتر اوپال نیز اشاره کنیم. بخش مهمی از محبوبیت انگشتر اوپال را می‌توان به دلیل خواص و ویژگی های آن نسبت داد. همانطور که گفته شد، انواع مدل های سنگ اوپال با توجه به مکان استخراج، دارای ویژگی های متفاوتی نیز هستند. به عنوان نمونه اوپال سفید، سنگی برای آرامش، دوری از خشم و عصبانیت و علاوه بر اینها سنگی برای فرار از استرس و اضطراب به شمار می‌رود. در واقع انرژی های موجود در این سنگ، پرده از احساسات شخص برداشته و نیروی محبت او را افزایش می‌دهند. اوپال معمولی نیز که ترکیبی از رنگ های مختلف است، دارای خواص این‌چنینی می‌باشد. رنگ های موجود در این سنگ، خبر از وجود مواد معدنی می‌دهد که انرژی های خاصی را با خود حمل می‌کنند. 
به صورت کلی از انگشتر اوپال مردانه یا زنانه برای دوری از افسردگی، خشم، ناراحتی های عصبی و جذب انرژی مثبت و آرامش استفاده می‌شود. این خواص به صورت تجربی امتحان شده و به دست آمده اند. در کتاب‌های طبی سنتی خواص جالبی برای برخی از گونه های اوپال مانند درمان مشکلات پوستی و کلیوی نیز ذکر کرده اند. به صورت کلی، این سنگ برای صاحب خود کوهی از انرژی های مختلف را در پی خواهد داشت و ضرری در آن وجود ندارد.

خواص انگشتر اوپال
 خواص اوپال

نحوه نگهداری از انگشتر با سنگ اوپال

نگهداری از انگشتر اوپال دارای مراتب مشخصی است. سنگ این انگشتر، بسیار حساس بوده و به خاطر ساختار متشکل از آب، بسیار شکننده است. به دفعات مشاهده شده افراد صاحب سنگ اوپال از شکسته شدن و ترک خوردن سنگ خود ناراحت شده اند. پس چه بهتر است علاج واقعه را قبل از اتفاق انجام دهیم. با دانستن اصول نگهداری از این انگشتر می‌توانید سالیان سال از آن استفاده کنید و از انرژی های مفید آن بهره مند شوید. همانطور که گفته شد این سنگ ساختار ضعیفی دارد؛ پس حرارت و گرما اولین دشمن او محسوب می‌شود.
 نور مستقیم و طولانی مدت خورشید نیز می‌تواند این سنگ را از بین ببرد چرا که خشک شدن سنگ اوپال باعث شکسته شدن و ضعیف شدن آن می‌شود. به همین جهت برای جلوگیری از این اتفاق، هر از چندگاهی انگشتر خود را درون یک پنبه یا دستمال تمیزِ نم دار بپیچید و در جایی خنک قرار دهید. گاهی اوقات عدم مراقبت باعث از بین رفتن رنگ های این انگشتر می‌شود. مواد شوینده، اسیدی، صابون و... نیز آفت و آسیب زننده های جدی به این سنگ می‌باشند. 

نکات مهم هنگام خرید انگشتر با گوهر اوپال

مانند خرید هر انگشتر دیگری در خرید انگشتر اوپال نیز باید دقت و حساسیت به خرج دهید. گفته شد که منابع استخراج این انگشتر، محدود و اندک است. پس قطعاً نمی‌توان آن را از هر جایی تهیه کرد. این سنگ در مقابل سنگ های انگشتری دیگر مانند انگشتر در نجف و ... شهرت کمتری دارد. به همین جهت افراد زیادی در دام فروشندگان اوپال تقلبی گرفتار می‌شوند. برای رها شدن از دست محصولات تقلبی دو راه پیش رو دارید. راه اول این است که توانایی تشخیص اوپال واقعی از محصول تقلبی را به دست آورید. روش های گوناگونی برای این کار وجود دارد؛ به عنوان مثال سنگ اوپال طبیعی را اگر از کنار نگاه کنید، دو لایه بوده و دارای رگه های مشخصی است. راه دوم که راهی مطمئن‌تر، آسان تر و بهتر برای شماست، خرید این انگشتر از فروشنده ای معتبر و قابل اعتماد می‌باشد. این کار کمک بسیاری به شما در یک خرید ایمن و کم دردسر خواهد کرد.   
قیمت انگشتر اوپال نیز به اصل یا تقلبی بودن و همچنین نوع آن وابسته است. گفته شد که اوپال دارای نمونه های مختلفی است که هرکدام ویژگی متفاوتی دارند. گران ترین مدل های اوپال را می‌توان، مدل سیاه و سفید آن دانست. مدل های کمیابی از اوپال در آمریکا وجود دارد که جنبه باستانی دارند. به صورت کلی می‌توان گفت این سنگ از ارزش بالایی برخوردار است. 

 فروشگاه انگشتر اوپال
 فروشگاه انگشتر اوپال

حجره شوشتری مرجع فروش انگشتر اوپال

همانطور که گفتیم، اگر می‌خواهید بدون دغدغه و به راحتی به انگشتر اوپال اصل دسترسی پیدا کنید، بهترین راه مراجعه به فروشنده ای خوش‌نام و معتبر می‌باشد. فروشگاه حجره شوشتری به عنوان یکی از قدیمی ترین و بهترین فروشگاه های انگشتر در ایران، عرضه کننده مستقیم انگشتر اوپال در انواع و اقسام گوناگون است. کلیه محصولات این فروشگاه با ضمانت اصالت به مشتریان گرامی تحویل داده می‌شوند. هم اکنون می‌توانید محصولات متنوع فروشگاه حجره شوشتری را از طریق سایت مشاهده کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. 
 


نام:
ایمیل:
پیغام:
کد مقابل را وارد کنید ...
آخرین اخبار و مطالب
چهار شنبه 17 آبان 1402

در این مقاله با سنگ فیروزه اصل آشنا خواهیم شد و خواهیم دانست که چگونه اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهیم.

بیشتر بخوانید
جمعه 25 فروردین 1402

اگر به دنبال درخشان کردن مجدد محصولات ساخته شده از نقره هستید، با ما همراه باشید تا با 8 روش مختلف تمیز کردن نقره در خانه آشنا شوید.

بیشتر بخوانید
دوشنبه 21 فروردین 1402

اگر می‌خواهید بدانید که قرار گرفتن انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا در مورد معنای هر یک نکاتی را خدمت شما بیان کنیم.

بیشتر بخوانید
پنج شنبه 20 بهمن 1401

نقره یکی از انواع متریال‌های فلزی است که برای ساخت بسیاری از زیورآلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقره می‌تواند جایگزین مناسبی برای طلای گران‌قیمت این روزها باشد. این درحالی است که کیفیت نقره نیز بسیار بالا بوده و افراد می‌توانند به راحتی اقدام به خرید ست نقره با قیمت های مناسب کنند.

بیشتر بخوانید
DNN