• وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا

 انگشتر زبرجد، انگشتری زیبا، جذاب و خاص

اگر تا به حال به رنگ و ساختار انگشتر زبرجد دقت کرده باشید، قطعاً متوجه زیبایی و جذابیت این سنگ شده اید. این سنگ نماد ملی مصر و نشان پادشاهان این کشور و فراعنه باستانی آنها است. مصریان آن را گوهر خورشید و نمادی از خدای آفتاب می‌دانستند. سنگ زبرجد را می‌توان از قدیمی‌ترین و خاص‌ترین سنگ‌های انگشتری دانست. اگر شما هم مبهوت و جذب زیبایی زبرجد شده اید، تا انتهای این نوشتار همراه ما باشید چرا که قصد داریم خواص، نحوه خرید و قیمت این سنگ را با هم بررسی کنیم. 

انگشتر زبرجد

انگشتر زبرجد

زبرجد چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

انگشتر زبرجد نسبت به انگشترهای سنگی دیگر همچون انگشتر عقیق و فیروزه، از شهرت و شناخت کمتری برخوردار است؛ اما این مسئله چیزی از ارزش آن کم نمی‌کند. زبرجد که با نام علمی “peridot” هم شناخته می‌شود، در عمیق ترین قسمت ها از پوسته های زمین و در فعالیت های آتشفشانی به وجود می‌آید. برای شناخت و پیدا کردن آن کافی است به ظاهر جذابش دقت کنید. البته باید گفت این سنگ در ابتدا و هنگامی که هنوز تراش نخورده است، به هیچ عنوان جلا و شفافیت سنگ های انگشتریِ زبرجد را نداشته و کاملاً مات می‌باشد ولی باز هم رنگ سبز آن مشهود است. بر خلاف دیگر سنگ ها که دارای انواع مختلفی هستند، زبرجد تنها دارای رنگ سبز می‌باشد که در پوششی شیشه مانند به چشم می‌آید. البته این سنگ در میان عموم مردم با زمرد اشتباه گرفته می‌شود درحالی که این دو سنگ تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. 

سیلیکات منیزیم، آهن، نیکل و کرومیم از مواد معدنی و مهم این سنگ به حساب می‌آیند. این مواد به همراه فرایند خاص شکل گیری این سنگ، در کنار هم باعث شده اند خواص ویژه و شگفت انگیزی در زبرجد به وجود بیاید. به صورت کلی می‌توان سنگ ها را عصاره‌ای جادویی و ناشناخته از زمین دانست که سنگ زبرجد نیز یکی از بهترین نمونه های آن می‌باشد. 

خرید انگشتر با سنگ زبرجد

خرید انگشتر با سنگ زبرجد

خواص انگشتر زبرجد چیست؟

همانطور که گفتیم خواص انگشتر زبرجد به دلیل مواد معدنی موجود در این سنگ و نحوه شکل گیری آن می‌باشد. این خواص از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار می‌گرفته است. جالب است بدانید خواص زبرجد و توصیه به استفاده از آن در دستورات اسلامی هم وجود دارد. در حدیثی منقول از حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) آمده است که در دست کردن انگشتر زبرجد، باعث آسانی و رفع مشکلات و سختی‌ها می‌شود. همچنین در روایات دیگر به استفاده از زبرجد برای رفع فقر و افزایش روزی و برکت اشاره شده است.

انگشتر زبرجد مردانه می‌تواند خواص ویژه‌ای برای بدن مردان داشته باشد که در کتب طب سنتی این خواص ذکر شده اند. در این ویژگی ها به تقویت گردش خون اشاره شده است. این ویژگی در انگشتر زبرجد بسیار ویژه و مهم می‌باشد چرا که گردش خون صحیح باعث برطرف شدن بسیاری از مشکلات در بدن می‌شود. به عنوان مثال تقویت ایمنی بدن، تسهیل روند هاضمه و دافعه دستگاه گوارش و حل اختلالات پوستی، بخشی از پیامدهای تقویت گردش خون برای بدن است. تقویت انرژی و ایجاد آرامش عصبی نیز یکی دیگر از فواید مهم زبرجد محسوب می‌شود.

خواص زبرجد

خواص زبرجد

خرید انگشتر زبرجد و چالش های آن

برای خرید انگشتر زبرجد باید دقت و حساسیت بسیاری به خرج دهید. این سنگ ساختاری شیشه مانند دارد که تشخیص سنگ زبرجد اصل را سخت می‌کند. همین مسئله باعث حضور دلال‌ها و افزایش انگشترهای تقلبی با عنوان زبرجد در بازار شده است. البته روش هایی برای تشخیص نمونه اصلی وجود دارد. به عنوان مثال، اگر به داخل سنگ نگاه کنید، نور در آن به رنگ سبز نمایش داده می‌شود؛ اما این نور یکدست نیست و در بخش های مختلف سنگ کم و زیاد می‌شود. اگر با دقت درون سنگ را تماشا کنید، احتمالاً رگه‌های زرد رنگی را مشاهده خواهید کرد که نشان از وجود آهن درون این سنگ می‌باشد. پس اگر سنگی را با عنوان زبرجد دیدید که هیچگونه انعکاسی در آن دیده نمی‌شد، امکان تقلبی بودن آن وجود دارد.

البته امروزه با پیشرفته شدن محصولات تقلبی، تشخیص نمونه های اصلی و غیراصلی کار دشواری شده است که نیاز به فردی متخصص و ابزاری ویژه دارد. به همین جهت برای خرید این انگشتر بهترین راه، استفاده از یک مرجع فروش مورد اطمینان است. در این صورت دیگر نگران تقلبی بودن یا نبودن انگشتر خود نخواهید بود. اگر چنین فروشگاهی را نمی‌شناسید، تا پایان همراه ما باشید.

قیمت زبرجد و انگشتر آن چگونه است؟

زبرجد اصل توسط دیگر کشور ها به ایران صادر می‌شود. به همین دلیل قیمت انگشتر زبرجد دارای نوسان است؛ زیرا معادن استخراج این سنگ در ایران وجود ندارد. به همین جهت سنگ آن وارد و سپس رکاب آن به صورت دستی یا کارخانه ای ساخته می‌شود. درشت بودن و ابعاد سنگ، نداشتن ایراد ظاهری مانند شکستگی، شفافیت و نبود ناخالصی و تراش خوب و حرفه‌ای، از عوامل تاثیرگذار در قیمت این سنگ می‌باشد. پس می‌توان نتیجه گرفت که هر چقدر سنگ بزرگتر و شفاف‌تر بوده و تراش زیباتری داشته باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. 

کم بودن منابع دست یابی به این سنگ، باعث شده است تا زبرجد جزو سنگ‌های قیمتی و ارزشمند به شمار آید. شاید بتوان قیمت را یکی از عوامل تشخیص اصل یا تقلبی بودن این سنگ دانست، اما تمام اعتماد خود را بر این پایه قرار ندهید. این انگشتر اگر به صورت اصلی و با کیفیت به دست شما برسد، ارزش هزینه‌ای که برای آن می‌دهید را خواهد داشت.

فروشگاه انگشتر زبرجد

فروشگاه انگشتر زبرجد

خرید انگشتر زبرجد اصل از فروشگاه حجره شوشتری

دیگر لازم نیست وقت خود را صرف پیدا کردن انگشتر زبرجد اصل کنید. همچنین دیگر لازم نیست نگران اصالت محصول خریداری شده توسط خود باشید. با انتخاب فروشگاه حجره شوشتری برای خرید این انگشتر، همه این چالش ها و دغدغه ها را کنار بگذارید. این فروشگاه قدیمی و معتبر، چندین سال است که منبع فروش زبرجد اصل و انواع انگشتر خطی و غیرخطی با کیفیت بالا و در طرح‌ها و مدل‌های مختلف است. در واقع می‌توان گفت اعتبار چندین ساله‌ی حجره شوشتری، به دلیل اعتماد مراجعه کنندگان گرامی و همچنین ارائه بهترین محصولات می‌باشد. 

 


نام:
ایمیل:
پیغام:
کد مقابل را وارد کنید ...
آخرین اخبار و مطالب
چهار شنبه 17 آبان 1402

در این مقاله با سنگ فیروزه اصل آشنا خواهیم شد و خواهیم دانست که چگونه اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهیم.

بیشتر بخوانید
جمعه 25 فروردین 1402

اگر به دنبال درخشان کردن مجدد محصولات ساخته شده از نقره هستید، با ما همراه باشید تا با 8 روش مختلف تمیز کردن نقره در خانه آشنا شوید.

بیشتر بخوانید
دوشنبه 21 فروردین 1402

اگر می‌خواهید بدانید که قرار گرفتن انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا در مورد معنای هر یک نکاتی را خدمت شما بیان کنیم.

بیشتر بخوانید
پنج شنبه 20 بهمن 1401

نقره یکی از انواع متریال‌های فلزی است که برای ساخت بسیاری از زیورآلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقره می‌تواند جایگزین مناسبی برای طلای گران‌قیمت این روزها باشد. این درحالی است که کیفیت نقره نیز بسیار بالا بوده و افراد می‌توانند به راحتی اقدام به خرید ست نقره با قیمت های مناسب کنند.

بیشتر بخوانید
DNN