• 1124
  • 36252 مرتبه
چگونه انگشتر عقیق اصل را بشناسیم؟ (روش تشخیص عقیق)

چگونه انگشتر عقیق اصل را بشناسیم؟ (روش تشخیص عقیق)

1401/05/07

اگر شما هم از علاقه مندان و دوستداران انگشتر عقیق هستید، پس لازم است روش تشخیص عقیق اصل و تقلبی را یاد بگیرید. سنگ های زینتی همچون عقیق، از پرفروش ترین و محبوب ترین سنگ ها به حساب می‌آیند. همین مسئله باعث شده است که پای افراد سودجو و متقلب به این عرصه باز شود. به همین منظور در این مطلب قصد داریم ترفندها و نکات مهمی را در زمینه‌ی شناسایی عقیق اصل در اختیار شما قرار دهیم که شما با استفاده از این نکات می‌توانید خرید مطمئنی داشته باشید. 


شناسایی انگشتر عقیق اصل چگونه است؟

در بازار امروز با وجود نمونه های تقلبی بسیاری که از عقیق وجود دارد، شناسایی انگشتر عقیق اصل کار ساده ای نیست. بسیاری از عقیق های تقلبی از جنس شیشه و یا سنگ های معمولی شبیه به عقیق هستند که کار را برای خریداران سخت کرده است. در هنگام خرید هر چیزی نکاتی وجود دارد که باید به آن دقت کنید. مثلاً وقتی لباس می‌خرید به خوبی آن را بررسی می‌کنید که پارگی و مشکل دیگری نداشته باشد. آیا نکاتی که باید هنگام خرید عقیق بدانید را نیز بلد هستید؟ در ادامه چند روش کاربردی را برای پیدا کردن عقیق اصل به شما معرفی می‌کنیم.

  • میزان شفافیت عقیق

یکی از راه های پیدا کردن عقیق اصل، توجه به شفافیت آن است. عقیق سنگی است که از دل زمین به دست می‌آید، وجود املاح و مواد معدنی، باعث از بین رفتن صافی و شفافیت آن می‌شود. در حالی که عقیق های تقلبی به شکل غیر واقعی شفاف و زلال هستند، درون عقیق اصل بی نظمی، رگه های غیر شفاف و حباب هایی نیز حتی دیده می‌شود.

  • رنگ عقیق

یک روش تشخیص عقیق توجه به رنگ آن است. عقیق مصنوعی را به شکلی می‌سازند که چشم مشتری را به خود جذب کند. به همین جهت از رنگ های یکدست استفاده می‌کنند. عقیق اصل رنگ روشن تری از عقیق تقلبی دارد. اگر آن را مقابل نور بگیرید و به دقت به داخل آن نگاه کنید، لکه های قرمز رنگ و متراکمی را می‌بینید که نشان از اصل بودن آن است. در حالی رنگ عقیق غیراصل، واقعی به نظر نمی‌رسد.

  • بافت عقیق

اگر میان دو سنگ عقیق، به اصل بودن یکی از آنها شک کردید، به بافت آن توجه کنید. سنگ عقیق اصل، از بافت محکم تری برخوردار است. در حالی که عقیق مصنوعی بافت نرمی دارد. برای تشخیص بافت عقیق مصنوعی و طبیعی می‌توانید از شیشه استفاده کنید. اگر سنگ را به آرامی روی شیشه بکشید، عقیق اصل روی آن خط خواهد انداخت. در حالی که در نمونه تقلبی، خطی روی شیشه ایجاد نمی‌شود و یا نیاز به قدرت بیشتری برای این کار است.
 

مطلب مرتبط: نگهداری از انگشتر عقیق

شناسایی انگشتر عقیق اصل
شناسایی انگشتر عقیق اصل

مقاله مرتبط : انواع سنگ فیروزه | چگونه فیروزه اصل را تشخصی دهیم ؟


دیگر انواع روش تشخیص عقیق

  • بوی عقیق

موارد گفته شده در بالا رایج ترین انواع روش تشخیص عقیق بودند. به غیر از این روش ها می‌توان از راه های دیگری اصل بودن عقیق را متوجه شد. به عنوان مثال از طریق بو، می‌توان نمونه تقلبی و اصل را جدا کرد. سنگ عقیق اصل، بویی ندارد؛ در حالی که در سنگ غیراصل مقداری بوی اسید یا مواد شیمیایی حس می‌شود. این مواد برای فرم دهی و رنگ بخشی به عقیق تقلبی افزوده شده اند.

  • چربی روی عقیق

در هنگام خرید عقیق، روی آن دست بکشید. عقیق اصل دارای چربی نیست. افراد سودجو با جلا دادن سطح عقیق، سعی در فریب دادن مشتریان دارند. عقیق غیراصل به سرعت ترک برمی‌دارد. این افراد با جلا دادن و روغنی کردن سطح سنگ، ترک های روی آن را می‌پوشانند و یک جلوه‌ی جذاب برای مشتری درست می‌کنند.

  • دمای عقیق

در مراتب بالای روش تشخیص عقیق به دمای روی سنگ هم توجه می‌شود. یکی از خاصیت های عقیق اصل این است که در فصول سرد، سطحی گرم داشته و برعکس در فصول گرم، سطحی خنک دارد. در حالی که عقیق مصنوعی با گرمی محیط گرم و با سرمای محیط سرد می‌شود.

 مطلب مرتبط: رنگ انگشتر عقیق

خرید عقیق اصل
خرید عقیق اصل


بهترین راه خرید عقیق اصل

با تمام راه‌های شناسایی انگشتر عقیق اصل که برای شما گفته شد، باز هم پیدا کردن عقیق اصل کار بسیار سختی است. افراد سودجو روش های مختلفی را یاد گرفته اند تا شباهت سنگ های تقلبی را به سنگ اصل بیشتر کنند. با این وجود چگونه می‌توان عقیق اصل به دست آورد؟ بهترین و مطمئن ترین راه برای این کار، مراجعه به یک فروشنده معتبر است که مطمئن هستیم سنگ غیراصل و تقلبی نمی‌فروشد. با این کار قطعاً خریدی راحت خواهیم داشت. اما چنین فروشنده ای را با این اعتبار که قابل اعتماد نیز باشد، چگونه می‌توان پیدا کرد؟!

خرید عقیق اصل با ضمانت از فروشگاه حجره شوشتری

شاید بهتر باشد که هیچگاه خودتان را درگیر یادگیری انواع روش تشخیص عقیق اصل و غیراصل نکنید؛ چرا که هم یادگیری آنها موضوعی سخت و پیچیده می‌باشد و هم ممکن است نتایج درستی را به همراه نداشته باشد. با انتخاب فروشگاه حجره شوشتری خیال خودتان را بابت یک خرید مطمئن راحت کنید. این فروشگاه قدیمی و معتبر، کلیه سنگ ها و انگشترهای خود را با ضمانت اصالت به مشتریان تحویل می‌دهد. حجره شوشتری مفتخر است که همواره به سلایق و نظرات مشتریان احترام گذاشته و محصولاتی با کیفیت و اصل را در اختیار آنها قرار داده است. ما به احترام مراجعه کنندگان گرامی، تنها محصولات اصل و با کیفیت را خدمت مشتریان عزیز ارائه می‌دهیم.
 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
DNN