• 1123
  • 4416 مرتبه
با روش های نگهداری از انگشتر عقیق آشنا شوید

با روش های نگهداری از انگشتر عقیق آشنا شوید

1401/05/07

انگشتر عقیق برای بسیاری از ما صرفاً ارزش مالی و مادی ندارد؛ بلکه ارزش معنوی و پیوند قلبی که با این انگشتر داریم، باعث می‌شود که به فکر یادگیری روش های نگهداری از انگشتر عقیق باشیم. عقیق سنگی بسیار جذاب، زیبا و محبوب میان دوست داران انگشتر می‌باشد. بسیاری از کسانی که انگشتر عقیق می‌پوشند، رابطه ای خاص و احساس دلبستگی متفاوتی را میان خودشان و این سنگ احساس می‌کنند. از عقیق باید به دقت نگهداری کرد و اصول مراقبت از آن را دانست. به همین جهت قصد داریم در این مطلب، مهمترین نکات در مورد نگهداری از عقیق را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید مدتها از انرژی و زیبایی عقیق خود استفاده کنید. 

 
اهمیت نگهداری از انگشتر عقیق

جالب است بدانید نگهداری از انگشتر عقیق به اندازه سنگ‌های دیگر مانند فیروزه عجمی و ... سخت و دشوار نیست. ساختار بافت کوارتزی این سنگ، استحکام بسیار بالایی به آن بخشیده و از حساسیت نگهداری آن کم کرده است. پس لازم نیست زیاد نگران نحوه نگهداری و مراقبت از آن باشید. اما با این وجود باز هم باید هر چند مدت یک بار آن را تمیز کنید تا علاوه بر از بین رفتن آلودگی ها و کثیفی ها، عقیق شما مجدد شارژ شود و انرژی بیشتری را به همراه داشته باشد. برای نگهداری و همچنین تمیز کردن این انگشتر، نکات مهمی وجود دارد که خدمت شما ارائه خواهیم داد.
مراقبت و نگهداری از عقیق از این جهت مهم است که این سنگ دارای خواص فوق العاده‌ای می‌باشد. انرژی و تاثیراتی که این سنگ بر ذهن و زندگی ما می‌گذارد بسیار کارگشا و موثر است. اما کلیه این خواص و انرژی ها با رعایت دو شرط مهم به دست می‌آیند. شرط اول خرید انگشتر عقیق اصل بوده و شرط دوم مراقبت کردن و تمیز نگه داشتن آن می‌باشد. پس اگر می‌خواهید از عقیق خود، بهره بیشتری ببرید به فکر نگهداری از آن باشید. در ادامه ترفندهایی را در این زمینه مطالعه خواهید کرد.

مطلب مرتبط: رنگ انگشتر عقیق

نگهداری از عقیق
نگهداری از عقیق


ترفندهای مراقبت و نگهداری از عقیق

 

  • از شوینده ها و مواد اسیدی دور باشید

انگشتر وسیله ای است که دائماً در دست فرد بوده و همراه او است. همین مسئله باعث می‌شود در مواقع بسیاری در معرض آلودگی های محیطی باشد. مواد شوینده و مواد اسیدی از مضرترین و خطرناک ترین موارد برای انواع انگشتر، مخصوصاً عقیق به حساب می‌آیند. این مواد می‌توانند به بافت سنگ آسیب برسانند، موجب کدر شدن و تغییر رنگ آن شوند و حتی در مواردی باعث شوند که سنگ شما دچار شکستگی شود. برای مراقبت از انگشتر خود، هنگام برخورد با شوینده ها، حتماً انگشتر را از دست خود بیرون بیاورید.

  • مراقب دما باشید

توجه به دما و شرایط محیطی نیز یکی از اصول مهم در نگهداری از عقیق است. دمای بسیار بالا و همچنین دمای پایین می‌توانند به سطح عقیق آسیب جدی وارد کنند. علاوه بر اینها، تغییرات دمایی نیز یکی از عوامل تخریب عقیق محسوب می‌شود. به عنوان مثال اگر انگشتر شما در محیطی با دمای بسیار بالا همچون لیوان آب داغ بوده است، دیگر نباید به سرعت وارد آب سرد شود. تغییرات دما باعث ایجاد ترک های کوچک و سپس شکسته شدن انگشتر می‌شود. برای جلوگیری از این کار، قبل از تغییر دما یک دستمال یا حوله با دمای معتدل را روی انگشتر قرار دهید.

  • سعی کنید عقیق شما ضربه نخورد

بسیاری از وسایل مختلف از جمله سنگ های نگین انگشتر، به وسیله ضربه ای شدید ممکن است شکسته شده و یا حتی از بین بروند که این موارد درباره سنگ عقیق نیز صدق می‌کند و در صورت ضربه، ممکن است آثار آن از بین برود. اگر کار و فعالیت شما، مستلزم برخورد اجسام با دست شماست یا در محیطی هستید که ممکن است به انگشتر شما ضربه وارد شود، باید میزان مراقبت از انگشترتان را افزایش دهید.

  •  عقیق را از روغن و انواع آلودگی ها دور کنید

آلودگی های محیطی مانند عرق بدن یا کثیفی های بسیاری که در اطرافمان وجود دارند، ممکن است باعث آلوده و کدر شدن انگشتر شوند. همچنین گاهی اوقات ممکن است روغن ها و یا حتی لوازم بهداشتی مانند کرم‌ها و لوسیون‌ها روی سنگ باقی مانده و باعث آلودگی سطح آن شوند. برای جلوگیری از این اتفاق، انگشتر خود را هر چند روز یک بار به وسیله آب ملایم، شستشو داده و سپس با حوله ای تمیز، آن را خشک کنید.

مطلب مرتبط: روش تشخیص عقیق
خرید انگشتر عقیق 
خرید انگشتر عقیق


خرید عقیق اصل از فروشگاه حجره شوشتری

نگهداری از انگشتر عقیق زمانی مفید و مهم است که سنگ عقیق شما اصل و با کیفیت باشد. در میانه‌ی متن اشاره کردیم، برای استفاده از خواص عقیق باید به کیفیت و اصالت سنگ توجه داشته باشید. اما شاید بپرسید چگونه و از کجا می‌توان عقیق اصل خرید؟ فروشگاه حجره شوشتری، سالهای بسیاری است که محصولات گوناگون و با کیفیت خود را در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد. این فروشگاه که در واقع کسب و کاری اجدادی برای صاحبان آن محسوب می‌شود، اعتبار خود را از اعتماد و حسن ظن مشتریان به دست آورده و می‌تواند بهترین گزینه برای خرید انواع انگشتر عقیق برای شما باشد. 
 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
DNN