• 1101
  • 1489 مرتبه
توضیح کلی درباره سنگ های فیروزه

توضیح کلی درباره سنگ های فیروزه

1400/05/10

تاریخچه سنگ فیروزه

سنگ فیروزه که در پارسی باستان با نام پیروزه از آن یاد می‌شد، از دیرباز در ایران مورد استفاده همگان قرار می‌گیرد. ایران حداقل 2000 سال است که منبع بسیار مهمی از سنگ فیروزه است.
این سنگ تا حدودی نیمه قیمتی محسوب می شود که از آن در انواع گردنبندها، انگشتر های نقره، گوشواره ها و دیگر جواهرات استفاده می‌شود.
فیروزه در مناطق زیادی وجود دارد مانند آمریکا، مصر، ایران و … که بهترین نوع فیروزه جهان به دلیل امتداد داشتن رگه‌های فیروزه از خراسان، فیروزه نیشابوری می‌باشد. سنگ فیروزه نماد دوستی است. فیروزه ماده ای معدنی است که از فسفات مس و آلومینیوم نمناک تشکیل شده است. ماده رنگی موجود در آن از مس و آهن است. بیشتر فیروزه ها در شکاف سنگ هایی یافت می شوند که منابعی غنی از آلمینیوم هستند.

 فیروزه از رنگ آبی تشکیل شده است و با توجه به روانشناسی رنگ ها، رنگ آبی رنگی است که به افراد احساس آرامش معنوی و درونی می‌دهد. از همین رو افرادی که این رنگ را دوست دارند، اشخاصی احساساتی اند که صلح جو بوده و آرامش را در معنویت می‌بینند. همچنین این رنگ برای افراد پراسترس نیز مفید است.
این رنگ پرطرفدار سبب می شود که بدن مواد شیمیایی آرامش بخش تولید کند.
سختی، خلوص رنگ ( پررنگ یا کمرنگ بودن سنگ) و معدن سنگ فیروزه سه عامل اصلی در تعیین ارزش فیروزه می‌باشند.

 

راف فیروزه

 

جالب است بدانید در دین اسلام، بعد از انگشتر عقیق، استفاده از انگشتر فیروزه در اولویت قرار دارد و روایات نقل شده از ائمه معصومین(ع) نیز این موضوع را تایید می‌کنند. 

انگشتر مردانه فیروزه نیشابور

فیروزه به عنوان یک ماده معدنی فسفاته، ذاتاً شکننده و نسبت به حلالها بسیار حساس است. عطر و سایر لوازم آرایشی به فیروزه آسیب میزنند و ممکن است رنگ نگین‌های فیروزه‌ای را تغییر دهند، روغن‌های پوست و اکثر مایعات تمیز کننده جواهرات تجاری نیز نباید تماسی با فیروزه داشته باشند چرا که باعث می‌شوند رنگ فیروزه تغییر کند و سبز شود. در اصلاح گفته می‌شود که فیروزه می‌میرد. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید نیز ممکن است رنگ فیروزه را کم رنگ کند. بنابراین اگر می‌خواهید سال مدت زیادی از زیبایی انگشتر فیروزه خود برای مدت طولانی بهره مند شوید، باید هنگام پوشیدن آن حتماً موارد گفته شده را رعایت کنید.

لوازم آرایشی، از جمله ضد آفتاب و اسپری مو، باید قبل از پوشیدن جواهرات فیروزه ای استفاده شوند و نباید آنها را در ساحل یا سایر محیط های آفتاب گیر استفاده کرد. پس از استفاده فیروزه، باید به آرامی با یک پارچه نرم تمیز شود تا از ایجاد رسوب جلوگیری کند.

فروشگاه آنلاین حجره شوشتری از فیروزه نیشابور بر روی انواع زیور آلات مخصوصاً انگشتر نقره استفاده می‌کند.

برای دیدن انواع انگشتر های فیروزه سایت حجره شوشتری، می‌توانید اینجا کلیک کنید!

 

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
DNN