• 1104
  • 10740 مرتبه
راه های شناسایی کهربای اصلی از تقلبی

راه های شناسایی کهربای اصلی از تقلبی

1400/07/05

کهربا واقعی چگونه است؟

در مقاله قبلی به شما گفتیم که یکی از راه‌های تشخیص کهربای اصلی از تقلبی، اعتماد به فروشنده ای است که از آن محصول خود را خریداری می‌کنید.
ولی جدا از این موضوع که البته مساله مهمی هم می‌باشد، اینکه چه راه‌های دیگری وجود دارد تا بتوانیم کهربای اصلی را از انواع تقلبی آن بشناسیم، در اینجا مطرح خواهد شد.
رنگ های مختلف کهربا را باری دیگر مرور می‌کنیم:
نارنجیگیلاسی سفیدزرد سبز قهوه ای تیره سیاه – قرمز آبی
در چند سال اخیر، کهربای تقلبی زیاد شده برخی افراد سودجو به آسانی به افرادی که اطلاعات کافی در زمینه شناخت سنگ های اصلی از غیر اصلی ندارند، این اجناس تقلبی را عرضه می‌کنند.

ظرف کهربایی

راه های شناخت کهربای اصلی از تقلبی

  1. کهربا بسیار ترد است و بعضی اوقات حتی با زدن یک سوزن به آن، امکان پریدگی کهربا به صورت ریز وجود دارد.
  2. کهربا در صورتی که به کاغذ سفید کشیده شود، بوی لیمو از آن پخش خواهد شد که این امر در کهرباهای پودری و پلاستیکی صورت نمی‌پذیرد.
  3. راه شناخت دیگر کهربا اصلی،کمک از آتش است به صورتی که وقتی با فندک، کهربا را آتش بزنیم کهربا آتش می‌گیرد و می‌سوزد. درست بر خلاف سندلوس که در این حالت بوی پلاستیک می‌دهد؛ کهربای اصلی می‌سوزد و بوی لیمو از آن منتشر می‌شود.
  4. کهربای اصلی قابلیت الکتریسیته دارد و در صورتی که به پشم یا پرز مالیده شود، و سپس به مو نزدیک گردد، مو را به حرکت در می‌آورد، و این به معنای اصل بودن کهربا می‌باشد، زیرا کهربای تقلبی چنین قابلیتی را ندارد.
  5. میتوانید کهربا را در 200 میلی لیتر آب و 25 گرم نمک بیاندازید و اگر روی آب بماند یعنی اصلی است.
  6.  کهربای اصلی وزن بسیار سبکی دارد و میتوانید با وزن هم آنرا تشخیص دهید؛ ولی بهتر است که وزن را معیار خود قرار ندهید چون زیاد روش دقیق و قابل اعتمادی نمی‌باشد.

اما با توجه تمام نکاتی که گفته شد، باز هم بهترین راه برای تشخیص کهربای اصلی از تقلبی، خرید از فروشگاهی است که در این زمینه قابل اعتماد و خوش سابقه باشد. 

فروشگاه حجره شوشتری با قدمت بالا در زمینه ساخت و فروش محصولات مختلفی از جمله انگشتر نقره و تسبیح و همچنین با مبنا قرار دادن رضایت مشتری و ارائه اجناس با کیفیت و اصل، می‌تواند مرجع خرید بسیار مناسبی برای علاقه مندان به این محصولات باشد.  

برای دیدن انواع تسبیح های کهربا در سایت حجره شوشتری، می‌توانید اینجا کلیک کنید


 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
DNN