• 1134
  • 3951 مرتبه
دانستنی‌های مفید درباره تسبیح

دانستنی‌های مفید درباره تسبیح

1401/09/14

تسبیح؛ محصولی تشکیل شده از دانه‌های ارزشمند و زیبا

اگر تا به حال به فروشگاه تسبیح مراجعه کرده باشید، حتماً از زیبایی و جذابیت هر یک از این محصولات شگفت زده شده‌ايد. این زيبايي منحصر به فرد دانه‌هاي تسبيح، قطعاً به شما احساس متفاوتی هدیه خواهند داد. اين روزها، تسبيح‌های مختلف توانسته‌اند محبوبيت بسيار زيادی میان مردم پیدا کنند. اما آیا شما به عنوان یک خریدار تسبیح، همه چیزهای مفید را درباره تسبیح می‌دانید؟

ما در ادامه این مقاله قصد داریم درباره تسبیح و ویژگی‌های خاص این محصول صحبت کرده و به شما برای خرید تسبیح کمک کنیم.

 

دانستنی‌های مفید درباره تسبیح؛ بهترین تسبیح موجود در بازار کدام است؟

دانستنی‌های جالب درباره تسبیح

اگر تا به حال تسبیح در دست گرفته باشید، حتماً از به همراه داشتن آن احساس متفاوتی را تجربه کرده اید. در بازار کشور ایران، امکان خرید تسبیح های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود، یکی از انواع آن‌ها را خریداری نمایید. اما فارغ از این موضوع، چه خوب است که ابتدا درباره تسبیح و زمینه پیدایش آن اطلاعات کافی کسب کنید.

این روزها بسیاری از افرادی که اقدام به خرید تسبیح می‌کنند، درباره تسبیح اطلاعات کافی ندارند. این موضوع ایجاب می‌کند تا افراد قبل از خرید تسبیح‌های مد نظر خود، به دنبال اطلاعات مربوط به این محصول باشند.

تسبیح؛ محصولی زینتی در قدیم

اگر بخواهیم به صورت مختصر در مورد تسبیح صحبت کنیم، باید بگوییم که تسبیح از قدیم یک محصول رایج بوده است. افرادی که در دوران مسیحیت زندگی می‌کردند، از تسبیح به عنوان گردن آویز و یک محصول زینتی استفاده می‌کردند. اما بعد ها تسبیح شکل و شمایل بهتری گرفت و توانست به یکی از محبوب‌ترین محصولات تبدیل شود.

جالب است بدانید که حضرت زهرا (س) برای اولین بار اقدام به تهیه تسبیح‌ تربت از خاک قبر عموی پیامبر کردند. بسیاری از مسلمانان و حتی افرادی که دارای ادیان مختلف دیگر هستند، از تسبیح برای ذکر کلمات آسمانی استفاده می‌کنند.

تسبیح و خواص درمانی آن

اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره تسبیح هستید، بسیار مهم است که در مورد خواص درمانی تسبیح نیز اطلاعات کافی کسب کنید. واقعیت این است که تسبیح‌های معمولی موجود در بازار که دارای سنگ‌های مصنوعی و پلاستیکی هستند، مستقل از ذکری که با آنها گفته می‌شود و به خودی خود، چندان ارزشی نداشته و برای بدن مفید نخواهند بود. البته برخی از افراد بر این باورند که شمردن دانه‌های تسبیح به همراه ذکر گفتن، می‌تواند باعث ایجاد آرامش در افراد شود. اما زمانی می‌توان درباره خواص درمانی تسبیح صحبت کرد که تسبیح، ساخته شده از سنگ‌های طبیعی و یا‌ تربت کربلا باشد.

  • خواص درمانی تسبیح‌ تربت

تسبیح ‌تربت که اصل آن از کربلا وارد ایران می‌شود، دارای عطر فوقالعاده‌ای است. فقط کافیست که یک بار تسبیح ‌تربت اصل را در دست بگیرید و آن را بو کنید. مطمئن باشید که حتی با بوی تسبیح نیز به آرامش دست پیدا می‌کنید. آنگونه که بعضاً در روایات آمده است، تنها تسبیحی که حتی در دست داشتن آن بدون ذکر گفتن نیز موجب نوشتن ثواب و حسنه برای فرد می‌شود، تسبیح تربت اباعبدلله (ع) می‌باشد. بنابراین افرادی که به دنبال خرید تسبیح هستند و البته زیبایی ظاهری برای آنان در اولویت بعدی قرار دارد، می‌توانند اقدام به خرید این نوع از تسبیح کنند؛ اما نکته قابل توجه این است که باید حتماً تسبیح‌ تربت اصل را خریداری کنند!

  • خواص درمانی تسبیح با سنگ‌های طبیعی

اگر به دنبال خرید تسبیح زیبا و پرفایده هستید، تسبیح‌های مختلفی با سنگ‌های طبیعی در بازار کشور ایران وجود دارند. تسبیح عقیق یمنی، تسبیح کهربا، تسبیح شاه مقصود، تسبیح سندلوس و ... از جمله تسبیح‌های جذابی‌اند که با سنگ‌های طبیعی ساخته می‌شوند.

هر یک از این سنگ‌های ذکر شده مانند عقیق، کهربا و ... دارای خواص درمانی بسیار زیادی می‌باشند. به طور مثال، برخی از آن‌ها می‌توانند استرس و نگرانی را از فرد دور کنند. برخی برای ارگان‌های بدن مفیدند و به صورت خلاصه تر اینکه هر کدام از آن‌ها می‌توانند خواص درمانی مختلفی داشته باشند.

دانستنی‌های جالب درباره تسبیح؛ زمان پیدایش و خواص درمانی

تسبیح اصلی دارای چند دانه است؟

به طور کلی، تسبیح‌های موجود در بازار کشور ایران به دو دسته کلی تقسیم‌ بندی می‌شوند. اولین گروه تسبیح‌های 33 دانه هستند که برای تسبیح حضرت زهرا (س) مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تسبیح که در میان برخی افراد، با نام تسبیح اصلی نیز شناخته می‌شود، کوچک‌تر از دیگر انواع تسبیح‌های موجود در بازار است. به همین خاطر، می‌تواند در جانمازهای زیبا، جلوه بسیار خوب و بی‌نظیری داشته باشد.

دومین گروه از تسبیح های موجود در بازار، تسبیح‌های 100 دانه یا 101 دانه هستند که آنها نیز می‌توانند برای ذکر صلوات و تسبیحات حضرت زهرا (س) مورد استفاده قرار گیرند. این نوع از تسبیح، ‌اندازه بزرگ‌تری دارد و به این دلیل، معمولاً دانه‌های تسبیح 101 دانه ریزتر از دانه‌های تسبیح اصلی می‌باشند.

زیباترین تسبیح موجود در بازار

شاید برای شما صحبت کردن راجع به انواع تسبیح ها و زیباترین مدل های آنها جالب باشد. واقعیت این است که آنقدر تسبیح‌های موجود در بازار، متنوع و زیبا هستند که می‌توانند متناسب با هر سلیقه‌ای خریداری شوند. تسبیح عقیق یمنی، تسبیح کهربا و تسبیح سندلوس، از جمله زیباترین انواع تسبیح‌های موجود در بازارند که متناسب با سلیقه خود، می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

از طرفی امکان خرید تسبیح‌های چند سنگی نیز وجود دارد که در کنار زیبایی، خواص درمانی فوق‌العاده زیادی را به شما هدیه می‌دهد. پس اگر به دنبال خرید زیباترین تسبیح موجود در بازار هستید، فقط کافیست که مدل‌های تسبیح مختلف را بررسی کنید.

خرید تسبیح با خواص درمانی متنوع از حجره شوشتری

خرید تسبیح زیبا و اصل از حجره شوشتری

تسبیح با دانه‌هایی از سنگ طبیعی، می‌تواند فواید بسیاری برای بدن داشته باشد؛ بنابراین، اگر علاقه به استفاده از تسبیح داشته و هر روز تسبیح به دست می‌گیرید و با ذکر خدا آرامش پیدا می‌کنید، چه بهتر است که اقدام به خرید تسبیح با سنگ‌های طبیعی کنید. حتی در برخی از روایات توصیه شده است که افراد اقدام به استفاده از تسبیح‌هایی با سنگ طبیعی کنند تا شاهد خواص درمانی این سنگ‌ها باشند.

حالا که با دانستنی‌های جالب درباره تسبیح آشنا شدید، توصیه می‌شود که برای داشتن یک تسبیح مفید با خواص درمانی به فروشگاهی معتبر و خوش‌سابقه مراجعه کنید. حجره شوشتری فروشگاهی است که بهترین تسبیح‌ها را با سنگ‌های اصل به شما ارائه می‌دهد. اگر به دنبال خرید تسبیح 101 دانه و یا 33 عددی هستید، می‌توانید به سایت حجره شوشتری مراجعه کرده و مدل مد نظر خود را به سادگی از میان محصولات انتخاب کنید.

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
DNN