• 1096
  • 2461 مرتبه
عوامل تاثیرگذار بر قیمت انگشتر نقره

عوامل تاثیرگذار بر قیمت انگشتر نقره

1400/02/13

نحوه قیمت گذاری انگشتر نقره 

اگر قصد خرید انگشتر نقره دارید و تنوع و نرخ های متفاوت در بازار سر در گمتان کرده، حجره شوشتری به شما پیشنهاد می کند جهت سهولت در خرید، مقاله زیر را با دقت مطالعه فرمایید تا بتوانید به درک درستی از نحوه قیمت گذاری انگشتر نقره برسید. حجره شوشتری با احترام به سلیقه و در نظر گرفتن بودجه مالی مخاطبین خود و ارائه متنوع ترین سنگ ها و رکاب انگشتر نقره با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت شما را در این سرمایه گذاری زینتی یاری خواهد رساند. 
در بحث نحوه قیمت گذاری انگشتر نقره عوامل متعددی دخیل هستند که هر یک مستقیما بر ارزش انگشتر شما تاثیر می گذارد. آنچه که در ادامه مطالعه خواهید کرد؛ 

  • نوع رکاب و اجرت ساخت
  • کیفیت و نوع سنگ- نحوه قیمت گذاری نقره<
  • ارزش نقره خام 
  • عیار نقره و نحوه قیمت گذاری نقره
  • سود فروشنده

نوع رکاب و اجرت ساخت

انگشتر های نقره را براساس فرایند تولید می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد که هر کدام تاثیر مختص به خود را در فرآیند نحوه قیمت گذاری انگشتر نقره ایفا می کند؛ برای مطالعه بیشتر در مورد انواع رکاب های انگشتر نقره می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید؛

انواع رکاب های انگشتر نقره

انگشتر های ماشینی تولید شده در مقیاس انبوه 

انگشتر های ماشینی که توسط دستگاه و بدون دخالت نیروی انسانی در مقیاس انبوه تولید می شوند و بدیهی است که سنگی که بر روی این نوع رکاب ها کار می شود ارزش ریالی چندانی ندارد و در بحث قیمت گذاری این انگشترها تنها مجموع وزن نقره به علاوه اجرت ساخت اندکی محاسبه می گردد.

انگشتر های ماشینی تولید شده در تعداد محدود 

انگشتر های ماشینی که توسط دستگاه و بدون دخالت انسان اما در تعداد محدود تولید می شوند که در مقایسه با گروه اول در بحث نحوه قیمت گذاری انگشتر نقره اجرت ساخت بالاتری دارند.

انگشتر های دست ساز

انگشتر های دست ساز که به تعداد معدود و اختصاصی تولید می شوند؛ و تفاوت اجرت ساخت آن ها نسبت به رکاب های دسته ی اول و دوم به شکل چشم گیری بالاتر است. قیمت این رکاب های دست ساز نیز بنا بر طرح روی بدنه (اعم از آینه کاری، اره کاری، قلم زنی و شبکه کاری) محل اتصال نگین روی رکاب و مخصوصا سازنده کار متفاوت می باشد. چنانچه فرض کنید طرحی یکسان را دو استاد کار «الف» و «ب» طراحی کرده اند؛ «الف» استاد کاری معروف و سرشناس با تجربه کاری چند ساله است و «ب» رکاب سازی با سابقه کمتر اما کیفیت کاری مقبول می باشد، ولی انگشتر فرد «الف» دارای ارزش بالاتری نسبت به «ب» می باشد و حتی گاها کارهای تولید شده توسط استاد کار های معروف درگذر یکی دو دهه عتیقه به شمار می روند و ارزش آن ها  چندین برابر می شود.

نقره دست ساز

کیفیت و نوع سنگ 

بدون شک کیفیت سنگ و جنس نگین استفاده شده در نحوه قیمت گذاری انگشتر نقره بی تاثیر نیست، اما مبحث سنگ شناسی بسیار مفصل تر و تخصصی تر از آن است که در این مقاله بگنجد و ارزش گذاری سنگ ها نیز تنها باید توسط افراد متخصص صورت گیرد لذا برای اطمینان در خرید سعی کنید تنها به فروشگاه های معتبر و با سابقه اعتماد کنید. 

ارزش نقره خام 

ارزش نقره خام متاثر از قیمت جهانی نقره است و بر اساس دلار ایالت متحده آمریکا قیمت گذاری می شود و همواره در نوسان می باشد، اما از آنجایی که این بازار حباب ندارد میزان ضرر و سود نقره همانند طلا بالا نمی باشد. استفاده این فلز در صنعت و رشد فعالیت های صنعتی سبب افزایش قیمت نقره خام نیز می گردد و در نتیجه خرید نقره در مقایسه با طلا مقرون به صرفه تر می باشد و ریسک پذیری کمتری دارد. لذا شما با تبدیل دارایی خود به نقره نه تنها از ارزش آن حمایت نموده اید بلکه می توانید با گذر زمان شاهد رشد چشم گیر آن نیز باشید. نحوه قیمت گذاری انگشتر نقره تا حدود زیادی وابسته به قیمت جهانی این فلز محبوب می باشد.

عیار نقره 

نقره نیر مانند فلزات قیمتی دیگر درجه خلوص های متفاوتی دارد و عیار نقره به کار برده شده در یک انگشتر در قیمت نهایی آن تاثیر گذار است چنانکه می توان گفت بین عیار نقره و نحوه قیمت گذاری انگشتر نقره ارتباط مستقیم وجود دارد. در ساخت زیور آلات نقره نمی توان از نقره خالص یا همان نقره 999 استفاده نمود چرا که بسیار نرم و شکننده می باشد لذا عیار نقره مصرفی در ساخت زیور آلات نقره 925 است که دارای درصد اندکی فلزهای دیگر جهت بالا بردن سختی و خاصیت چکش خواری آن می باشد. جهت مطالعه بیشتر در ارتباط با تفاوت های نقره 999 و 925 می توانید مطلب زیر مطالعه فرمایید.

نقره 925 و 999

تاثیر عیار نقره بر نحوه قیمت گذاری انگشتر نقره 

حتما تا کنون به اعداد حک شده روی زیور آلات خود توجه کرده اید. این اعداد نشان دهنده عیاره نقره استفاده شده در ساخت آن می باشد و احتمالا در اکثر موارد متوجه عدد 925 بر روی زیور آلات خود شده اید که منظور نقره استرلینگ یا 925 می باشد. بدین معنا که 5\92 درصد از فلز بکار رفته شده در ساخت آن شی نقره خالص و 5\7 درصد سایر فلزات از جمله مس و نیکل و قلع و... می باشد. اما این تنها یک نشانه ظاهری است و امکان تقلب در آن نیز وجود دارد بهترین راه برای پیشگیری از این موضوع آن است که قبل از خرید انگشتر نقره با متخصصین این امر مشورت نمایید.

نحوه محسابه قیمت هر گرم نقره

در نحوه قیمت گذاری انگشتر نقره ابتدا قیمت روز نقره خالص یا همان نقره 999 را در عیار نقره استفاده شده در زیور آلات خود ضرب نموده و تقسیم بر 999 کنید. مثلا فرض نمایید قیمت هر گرم نقره خالص 20000 تومان است، این عدد را ضرب در 925 کنید و حاصل را تقسیم بر 999 نمایید. پس قیمت هر گرم نقره ی استرلینگ برابر است با 1850.

سخن پایانی

جهت کسب اطلاعات بیشتر و کسب مشاوره رایگان درباره نحوه قیمت گذاری انگشتر نقره می توانید با مشاوران صبور و مجرب ما در بخش فروش حجره شوشتری تماس حاصل فرمایید.
 

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
DNN