• 1122
  • 21440 مرتبه
کدام رنگ انگشتر عقیق بهتر است؟

کدام رنگ انگشتر عقیق بهتر است؟

1401/04/24

بسیاری از افراد با شنیدن نام عقیق، یک انگشتر قرمز رنگ را تصور می‌کنند. در حالی که رنگ انگشتر عقیق، تنها مختص به رنگ سرخ نیست. هر چند می‌توان رنگ سرخ را مشهورترین و پرفروش ترین مدل انگشتر عقیق دانست؛ چراکه این رنگ علاوه بر اینکه بسیار زیبا و چشم نواز است، به عنوان نماد عقیق هم به حساب می‌آید. اما با این وجود توصیه می‌کنیم دیگر رنگ های سنگ عقیق را ببینید تا دانسته های شما در مورد این سنگ پر خاصیت بیشتر شود. عقیق سنگی است که بیشترین تنوع رنگی را در میان انواع سنگ های زینتی دارد. در ادامه با برخی از بهترین و زیباترین رنگ های این سنگ ارزشمند آشنا خواهیم شد.


                                                                                                                  

دلیل تفاوت رنگ در سنگ عقیق

شاید بپرسید دلیل این همه تفاوت در رنگ انگشتر عقیق چیست؟ همانطور که می‌دانید عقیق اصل، در دل زمین یا اعماق کوه و بر اثر فعل و انفعالات فشارهای هسته‌ی زمین به وجود می‌آید. در واقع عقیق نوعی کانی است که با توجه به جنس خاک، لایه های زمین و انفعالات شیمیایی در زمین و مواد معدنی، رنگ های مختلفی را به خود می‌گیرد. اینکه بگوییم یک رنگ از رنگ های دیگر عقیق بهتر است، شاید درست نباشد. مسئله رنگ، موضوعی کاملاً سلیقه ای و فردی می‌باشد. هر کس با توجه به سلیقه ای که دارد می‌تواند رنگ عقیق مورد نظر خود را پیدا کند.
البته باید توجه داشته باشید، رنگ عقیق و نوع آن گاهاً در خواص و تاثیراتی که می‌گذارد، موثر است. در مطالب دیگر راجع به خواص عقیق صحبت کرده ایم. عقیق ها به صورت عمومی دارای خواصی برای روح و جسم ما هستند. برخی از عقیق ها با توجه به محل تولید و نوعشان ممکن است خواص ویژه‌ای داشته باشند. اما به صورت کلی نمی‌توان گفت یک رنگ عقیق بر دیگر رنگ ها ارجحیت دارد. شاید بتوان عقیق سرخ را معروف تر و موثرتر از دیگر مدل های عقیق محسوب کرد.


انواع رنگ انگشتر عقیق

  • عقیق سرخ

عقیق سرخ مشهورترین رنگ انگشتر عقیق است. عقیق یمانی یکی دیگر از نام های این انگشتر می‌باشد. این مدل از عقیق، جایگاه ویژه ای در میان ادیان مختلف دارد و در اسلام نیز به آن توجه بسیاری شده است. 

  • عقیق زرد

عقیق زرد را بسیاری از افراد با نام شرف الشمس می‌شناسند. رنگ خورشید مانند و جذاب این عقیق باعث شهرت و محبوبیت بسیار آن شده است. این مدل از عقیق دارای خواص ویژه ای است و به عقیده بزرگان و علما، موجب افزایش رزق و روزی و برکت می‌شود.

  • عقیق سلیمانی

باباقوری، خلنگ یا عقیق سلیمانی یکی از خاص ترین انواع عقیق است. در واقع این سنگ زیر مجموعه عقیق یمانی است که دارای رگه های خاص سیاه و سفید می‌باشد. در کتاب های قدیمی برای این سنگ خواص شگفت انگیزی ذکر کرده و آن را انگشتر اهل قدرت نامیده اند.

  • عقیق سیاه

عقیق سیاه یک سنگ خاص و بسیار جذاب است. این مدل از عقیق را در رینگ ها و رکاب های اسپرت سوار می‌کنند. شاید خواص منحصر به فردی مانند دیگر عقیق ها نداشته باشد، اما زیبایی و ظاهر پر از ابهت آن، چشم های زیادی را به خود جذب می‌کند.

مطلب مرتبط: روش تشخیص عقیق
عقیق سیاه

بهترین رنگ عقیق

  • عقیق کبود

علاقه مندان به انگشتر عقیق، این رنگ انگشتر عقیق را بسیار دوست دارند. عقیق یمنی کبود در دسته سنگ های مات قرار داشته و یک جلوه بسیار زیبا را روی رکاب نقره به نمایش می‌گذارد. این مدل از عقیق را عقیق سلطنتی نیز نامگذاری کرده اند. 

  • عقیق سبز

عقیق سبز را بیشتر اوقات با انگشتر یشم یا زمرد اشتباه می‌گیرند. این عقیق ظاهر زیبا و بسیار فوق العاده‌ای دارد. از خواص آن، افزایش آرامش و کنترل اعصاب را عنوان کرده اند. این رنگ از عقیق، نیمه شفاف یا حتی در برخی موارد مات بوده و جزو سنگ های محبوب به شمار می‌رود. 

 


انگشتر عقیق سبز

عقیق سبز

بهترین رنگ انگشتر عقیق در روایات

همانطور که گفته شد، رنگ انگشتر عقیق بیشتر یک مسئله سلیقه ای است. برخی از افراد رنگ سرخ را بیشتر دوست داشته و عقیق خود را به این رنگ انتخاب می‌کنند. برخی دیگر نیز با توجه به علاقه ای که دارند از نمونه های رنگ های دیگر استفاده می‌کنند. اما از نظر تاثیرات و خواص، در روایات متعددی به برخی از رنگ های عقیق توجه ویژه ای شده است. در لغتنامه دهخدا به نقل از تحفه حکیم مومن روایت شده است که بشیر از امام محمد باقر (علیه السلام) پرسش کرد که چه نگینی برای انگشتر انتخاب کند. امام (علیه السلام) در جواب فرمودند: « ای بشیر چرا عقیق قرمز و سفید و زرد را انتخاب نمی‌کنی؟ این سه عقیق در بهشت سه کوهند. پس عقیق سرخ در بهشت، در کنار منزل رسول خدا(ص) قرار دارد. عقیق سفید در مجاورت خانه امیرالمومنین علی (علیه السلام) است و عقیق زرد در کنار خانه حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) می‌باشد.»


خرید انواع انگشتر عقیق از فروشگاه حجره شوشتری

اگر به دنبال مرجعی برای خرید انواع رنگ انگشتر عقیق هستید، فروشگاه شوشتری گزینه ای بسیار مناسب و یک مرکز تخصصی عقیق است. در این فروشگاه انواع رنگ های مختلف عقیق با ضمانت اصالت به مشتریان عرضه می‌شود. زیبایی، اصالت کالا، مقرون به صرفه بودن و تنوع بسیار محصولات را تنها در حجره شوشتری می‌توانید پیدا کنید. برای اثبات این ادعا، کافی است از گالری محصولات حجره شوشتری دیدن فرمایید.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
DNN