• 1130
  • 6333 مرتبه
سنگ شجر چیست؟ آشنایی با این سنگ زیبا

سنگ شجر چیست؟ آشنایی با این سنگ زیبا

1401/07/07

در این نوشتار قصد داریم یک پاسخ کامل و جوابی دقیق به سوال سنگ شجر چیست؟ را خدمت شما ارائه دهیم؛ همچنین می‌خواهیم زادگاه و محل استخراج این سنگ را به شما معرفی کنیم. سنگ شجر، پدیده ای بسیار جذاب از دل طبیعت است. این سنگ را می‌توان همچون آیینه ای کوچک، نمایانگر بخشی از زیبایی عظیم جهان هستی دانست. البته این تمام ماجرا نیست! شجر دارای خواص فراوان و همچنین ویژگی های منحصر به فرد بسیاری است که در ادامه راجع به آنها بیشتر صحبت خواهیم کرد. اگر شما هم از طرفداران این سنگ خاص هستید و یا می‌خواهید قبل از خرید انگشتر شجر آن را بیشتر بشناسید، همراه ما باشید.


مقاله مرتبط: انگشتر توپاز چیست

سنگ شجر چیست؟

تاریخچه سنگ شجر چیست؟

جالب است بدانید در علم سنگ ‌شناسی، شجر نوعی کوارتز دندریت و از خانواده عقیق ها می‌باشد. به زبانی ساده تر، شجر نوعی عقیق است البته با ظاهری متفاوت و جذاب تر. این سنگ در زبان یونانی به نام "آگات" و در زبان عربی به نام "شجر" شناخته می‌شود. آگات و شجر به معنای درخت هستند. دلیل این نامگذاری ها را می‌توان به ویژگی های ظاهری سنگ شجر نسبت داد. این سنگ به دلایل گوناگونی که در ادامه ذکر خواهد شد، تصاویر و نقوشی دارد که در ظاهر شباهت بسیاری به درختان و مناظر طبیعی پیدا می‌کند و به همین جهت، نام آن را شجر گذاشته اند. در بررسی انواع شجر، دو نوع بهاری و پاییزی را مشاهده می‌کنیم. شجر بهاری در واقع سنگی است که از ترکیب رنگ های فصل بهار از جمله رنگ سبز شکل گرفته و شجر پاییزی نیز همانطور که می‌توان حدس زد از ترکیب رنگ های پاییزی یعنی زرد و نارنجی تشکیل شده است.

زمانی که به ساختار و ظاهر بی‌نظیر سنگ شجر دقت می‌کنیم، تصاویر فوق العاده زیبایی توجه ما را به خود جلب می‌کنند. گویی دستان هنرمند طبیعت این سنگ را نقاشی کرده و مناظر زیبای خود را درون آن به تصویر کشیده است! اما از منظر علمی دلیل ایجاد این پدیده خاص، فرایند شکل گیری و ترکیبات این سنگ می‌باشد. این تصاویر حاصل تبلور کریستال سیلیس و دی اکسید منگنز، تحت فشار زمین و سپس سرد شدن آنها است. پس در واقع سنگ شجر، منبعی از مواد معدنی و املاح طبیعی می‌باشد. همین مسئله این سنگ را به نگینی متفاوت و جذاب تبدیل کرده است.

معرفی سنگ شجر

سنگ شجر در کجا یافت می‌شود؟

بعد از پاسخ دادن به این پرسش که سنگ شجر چیست؟ بهتر است منابع و محل دسترسی به آن را هم بدانید. سنگ عقیق شجر به صورت فراوان و انبوه در بازار وجود دارد. در واقع می‌توان گفت پیدا کردن این سنگ کار دشواری نیست؛ البته باید گفت منابع استخراج سنگ شجر در جهان به تدریج رو به کاهش می‌باشند. شجر در واقع معدنی اختصاصی ندارد بلکه بیشتر مواقع در معادن مختلف مانند معادن عقیق و یاقوت و همچنین در بستر رودخانه ها می‌توان شجر را استخراج کرد. به عنوان مثال استان خراسان و شهر قائن در ایران، یکی از اصلی‌ترین منابع دسترسی به سنگ شجر می‌باشند. رودخانه ها و کوه های هند، افغانستان و پاکستان نیز از دیگر مناطقی است که می‌توان سنگ شجر را در معادن آنها پیدا کرد.

به صورت کلی اگر قصد خرید انگشتر شجر و یا سنگ آن را دارید، می‌توانید با مراجعه به یک فروشنده معتبر و مورد اطمینان، این محصول را در زیباترین طرح ها و مدل ها خریداری نمایید. قیمت سنگ شجر در رده سنگ های ارزان قرار دارد. معیار هایی که در قیمت گذاری این سنگ تاثیر دارند در واقع زیبایی طرح، اندازه سنگ و نوع رکاب آن می‌باشند. هرچقدر تصویر و نقش شجر بر روی نگین، زیباتر و واضح تر باشد قیمت آن نیز به مراتب بیشتر خواهد شد.

خواص سنگ شجر چیست؟

حتماً دوست دارید پاسخ سوال « خواص سنگ شجر چیست؟ » را نیز بدانید! همانطور که گفته شد این سنگ به دلیل فرایند ساخت و پرداخت، مواد معدنی، ترکیبات خاص و همچنین محل استخراج، ویژگی های منحصر به فردی دارد. ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که سنگ عقیق شجر، کلیه خواص و ویژگی های خانواده عقیق را شامل می‌شود. به عنوان مثال، ایجاد انرژی، رفع غم و اندوه، افزایش رزق و برکت و ... ؛ علاوه بر اینها، خواص منحصر به خود سنگ شجر نیز می‌تواند برای شما جالب باشد. در گذشته های دور از این سنگ برای دور کردن شیاطین و دفع اتفاقات شوم استفاده می‌کردند. در واقع به زبان علمِ دنیای امروز، سنگ شجر دارای میدان ارتعاشی است که امواج منفی را دور کرده و با جذب انرژی های مثبت، محیط را تصفیه می‌کند.

از دیگر خواص سنگ شجر می‌توان به ایجاد حس آرامش، اعتماد به نفس، تقویت احساسات و قوای عاطفی اشاره کرد. البته این نکته نیز بسیار مهم است که برای بهره مند شدن از این خواص، طبیعتاً باید از سنگ شجر اصل استفاده کنید. در میان انواع شجر، شجر دریایی که محل استخراج آن جلگه ها و دریاها است، از خواص بیشتری برخوردار می‌باشد.

نکته:

ممکن است شما هم نام فیروزه شجری را شنیده باشید در حالی که در این نوشته گفته شد، شجر نوعی عقیق است. به کار بردن نام شجر، در اصل برای عقیق شجر بوده و نسبتی با سنگ فیروزه ندارد. اما نوعی از فیروزه وجود دارد که به علت وجود خطوطی شبیه به شاخه های درخت روی سطح آن، به فیروزه شجری معروف شده است. این نامگذاری تنها به همین دلیل است و ارتباطی با عقیق شجر ندارد.

انگشتر شجر

خرید سنگ شجر اصل از فروشگاه حجره شوشتری

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که بهترین راه برای خرید سنگ شجر چیست؟ توصیه ما، مراجعه به یک فروشنده متخصص، خوش نام و با تجربه می‌باشد. چنین فروشگاهی باید عرضه کننده محصولات اصل و با کیفیت باشد. همچنین باید ویژگی هایی مانند تعدّد محصولات، تنوع در طرح ها و مدل ها و همچنین قیمت مناسب و مقرون به صرفه را نیز دارا باشد. فروشگاه حجره شوشتری با سابقه ای چند ده ساله، تمام این ویژگی ها را در خود جای داده است. این فروشگاه با عرضه مستقیم محصولاتی از جمله انواع انگشتر، تسبیح و جواهر آلات، تبدیل به یکی از بهترین و معتبرترین مراکز خرید در این عرصه شده است.

هم اکنون می‌توانید برای ثبت سفارش و خرید محصولات به سایت حجره شوشتری و گالری آن مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارشات اختصاصی با تیم پشتیبانی در تماس باشید. بهترین انتخاب ها را با ما تجربه کنید.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
DNN