• 1129
  • 1513 مرتبه
انگشتر توپاز چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

انگشتر توپاز چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

1401/06/13

انگشتر توپاز چیست؟ قطعاً زمانی که برای اولین بار نام توپاز را شنیدید، این سوال به ذهنتان خطور کرده است. نام توپاز شباهتی با انگشترهای سنتی و زینتی مانند عقیق، زمرد و ... ندارد. توپاز سنگی شیک و متفاوت است که علی‌رغم زیبایی و جذابیت فوق العاده ای که دارد، در میان مردم ما به شهرت زیادی نرسیده است؛ اما مطمئناً اگر این انگشتر را بشناسید، خواص آن را متوجه شوید و زیبایی آن را مشاهده نمایید، شیفته آن خواهید شد. در این نوشتار قصد داریم یک معرفی جامع و کامل در مورد سنگ توپاز و انگشتر آن را در اختیار شما قرار دهیم. توصیه می‌کنیم تا پایان همراه ما باشید.


مطلب مرتبط: انواع انگشتر یاقوت 

انگشتر توپاز چیست؟
انگشتر توپاز چیست؟


معرفی انگشتر توپاز از آغاز تولد

اگر کسی از شما بپرسد انگشتر توپاز چیست می‌توانید آن را سمبل عشق معرفی کنید! سنگ توپاز در برخی ملت ها، نماد ماه دسامبر و جلوه ای از عشق، محبت و شادمانی است. در میان برخی مردم رایج است که این سنگ می‌تواند خوشحالی و خوشبختی آور باشد. تاریخ آغاز تولد و پیدایش توپاز به صورت دقیقی مشخص نیست. عده ای این سنگ دوست‌داشتنی را نماد پادشاه پرتغال دانسته و عده ای دیگر آن را به گذشته های دورتر و به زمان مصریان و فراعنه منتسب می‌دانند. آنگونه که از شواهد پیداست، این سنگ هزاران سال در میان اشراف و پادشان استفاده می‌شده و آنها در تاج ها و زیورآلات خود از آن بهره می‌بردند. جالب است بدانید، باستانیان از این سنگ به عنوان باطل کننده سحر و جادو استفاده می‌کردند. آنچه که پیداست، توپاز یک سنگ با ارزش و خاص با قدمتی زیاد می‌باشد.
نام توپاز از جزیره ای در دریای سرخ برداشته شده است. کلمه یونانی Topazion به معنای جستجو کردن می‌باشد. در زبان سانسکریتی این سنگ را Tapas می‌نامند که به معنای آتش است. شاید دلیل این نامگذاری را بتوان به شکل ظاهری توپاز نسبت داد. مصریان نیز این سنگ را به عنوان نماد خدای خورشید می‌شناختند. با مطالعه این مطالب و بررسی کتب تاریخی و سنگ شناسی، به این نتیجه می‌رسیم که توپاز، سنگی معمولی و عادی نیست و به راحتی می‌توان گفت جذابیت توپاز را در کمتر سنگی خواهید یافت!


مطلب مرتبط: نگهداری از انگشتر عقیق 

معرفی انگشتر توپاز
معرفی انگشتر توپاز


انواع سنگ انگشتر توپاز چیست؟

برای اینکه بهتر متوجه شوید انگشتر توپاز چیست ابتدا لازم است انواع مدل ‌های مختلف این سنگ را بشناسید. توپاز با توجه به رنگ و محل استخراج در دسته بندی های گوناگونی قرار می‌گیرد. در گذشته، محل استخراج این سنگ بسیار محدود بوده است. به همین جهت بیشتر سنگ های توپازِ قدیمی، زرد رنگ هستند. شاید به همین دلیل است که مصریان این سنگ را نماد الهه خورشید می‌دانستند. به تدریج بعد از آنکه زیبایی این سنگ برای همگان آشکار شد، تلاش ها برای یافتن توپاز در سراسر جهان افزایش پیدا کرد. به همین جهت معادن مختلفی برای این سنگ یافت گردید. 
هنگام استخراج سنگ توپاز از معادن مختلف جهان، رنگ های متفاوتی از این سنگ مشاهده شد. سبز، آبی، زرد و صورتی معروف ترین این رنگ ها هستند. این تفاوت رنگ به علت وجود فلزات رنگ زا در این سنگ ها می‌باشد. معادن مختلف دارای فلزات گوناگونی هستند. از آنجا که توپاز بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی زمین و انرژی هسته مرکزی آن شکل می‌گیرد، با این فلزات ترکیب شده و رنگ های مختلفی از خود به نمایش می‌گذارد. در ادامه با برخی از مدل های معروف توپاز آشنا خواهیم شد.


 انگشتر توپاز سوئیس

اگر می‌خواهید بدانید محبوب‌ترین مدل انگشتر توپاز چیست به نظر ما باید به توپاز سوئیس نگاه کنید. قبل از معرفی این سنگ لازم است بدانید انگشتر توپاز سوئیسی بر خلاف تصور بسیاری از افراد در سوئیس استخراج نمی‌شود و بیشتر معادن آن در آمریکای جنوبی، سریلانکا و ژاپن قرار دارد. توپاز سوئیسی دارای رنگ آبی آسمانی بسیار دلنشینی است. غلظت رنگ این سنگ نسبت به نمونه های دیگر کمتر می‌باشد اما این موضوع چیزی از زیبایی آن کم نمی‌کند. اگر داخل سنگ توپاز سوئیسی را با دقت نگاه کنید، رگه های نامنظم و شبکه ای مواد معدنی و فلزات را مشاهده خواهید کرد که همچون نقشی شگفت انگیز کنار یکدیگر جمع شده اند. این مدل از توپاز میزان استخراج بیشتری دارد و به همین جهت از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه تر می‌باشد.


انگشتر توپاز لندن

اگر از شما پرسیده شد زیباترین مدل انگشتر توپاز چیست؟ در پاسخ یک نمونه جذاب و تماشایی را معرفی کنید. توپاز لندن یکی از خیره کننده ترین مدل های توپاز است که می‌تواند هر دیده ای را محو زیبایی خود کند. سنگ توپاز لندنی مانند همتای سوئیسی خود هیچ ارتباطی با لندن ندارد و معادن آن در اقصی نقاط دنیا یافت می‌شود. تفاوت این سنگ با مدل سوئیسی در اشباع رنگ آن است. مدل لندنی بسیار پررنگ تر بوده و مواد معدنی و فلزی بیشتری در آن وجود دارد. همچنین کیفیت مدل لندنی بیشتر است و کمیاب تر نیز می‌باشد. به همین جهت از نظر قیمت و هزینه، از نمونه های دیگر از جمله توپاز سوئیسی گران تر است. 
 

مطلب مرتبط: حکاکی نگین

خرید انگشتر توپاز
خرید انگشتر توپاز


خواص انگشتر توپاز چیست؟

بعد از این توضیحات و معرفی ها، حال باید به این بپردازیم که خواص انگشتر توپاز چیست؟ برای صحبت از خواص و ویژگی های توپاز می‌توان چند مقاله تخصصی نوشت. توپاز از نظر علمی و شهودی دارای خواص گوناگونی است. همانطور که گفته شد، نحوه تولید این سنگ با سایر سنگ ها تفاوت دارد. مواد معدنی و فلزات درون توپاز و همچنین انرژی که از هسته مرکزی زمین با خود به همراه دارد، کوهی از امواج مثبت را در این سنگ قرار داده اند. بسیاری از مردم دنیا، توپاز را نماد شادی و اقبال می‌دانند. این سنگ با انرژی مثبتی که از خود ساطع می‌کند، در چاکرای هفتم، سوم و چهارم یعنی سر، شکم و قلب تاثیر می‌گذارد. به صورت کلی، افزایش انرژی، دوری از افسردگی، آرامش عصبی و تقویت قلب را می‌توان از خواص این انگشتر دانست.


حجره شوشتری مرکز فروش انگشتر توپاز

حال که با انگشتر توپاز و ویژگی های آن به خوبی آشنا شدید، یک پیشنهاد ویژه برای شما آماده کرده ایم. توپاز سنگی نفیس و گرانبها برای افراد خاص پسند می‌باشد. کلیه‌ ویژگی‌ها و فواید گفته شده، تنها در نمونه های اصلی توپاز یافت می‌شود. برای دسترسی و خرید انگشتر توپاز اصل، باید مرکز معتبر فروش آن را پیدا کنید. فروشگاه حجره شوشتری همان گزینه ای است که به آن نیاز دارید. این فروشگاه ارائه کننده سنگ توپاز اصل با قیمت مناسب و توزیع کننده آن به سراسر کشور می‌باشد. سنگ های زیبا، رکاب های فوق العاده با کیفیت ساخت بالا و طرح های منحصر به فرد، این فروشگاه را تبدیل به انتخابی به یاد ماندنی خواهد کرد.
 

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
DNN