• 1128
  • 860 مرتبه
انواع انگشتر یاقوت، شاخه ای از خانواده‌ محصولات اصیل

انواع انگشتر یاقوت، شاخه ای از خانواده‌ محصولات اصیل

1401/06/10

تفاوتی ندارد کدام مدل باشد! هر کدام از انواع انگشتر یاقوت را تماشا کنید، چشمان شما را به خود خیره خواهند کرد. سنگ یاقوت از گذشته های دور تا کنون نماد زیبایی، ثروت و قدرت بوده است. نگین تاج بسیاری از پادشاهان، انگشتر اشراف و بزرگان، نماد اصیل زادگان و سنگ مقدس بسیاری از مذاهب گوناگون، یاقوت است. این سنگ حتی در باورهای مذهبی و دستورات دینی نیز جایگاه ویژه ای دارد. توصیه های بسیاری به استفاده از این انگشتر در متون دینی و غیردینی دیده می‌شود. در این نوشتار قصد داریم با معرفی انواع مدل ها و نمونه های سنگ یاقوت، شما را به سفری جذاب در دل این هدیه زمین دعوت کنیم. اگر از طرفداران یاقوت هستید، تا پایان همراه ما باشید.



مطلب مرتبط: حکاکی نگین

انواع انگشتر یاقوت

انواع انگشتر یاقوت


آشنایی اجمالی با سنگ یاقوت

قبل از اینکه بخواهیم انواع انگشتر یاقوت را معرفی کنیم، لازم است یک آشنایی کلی با این سنگ گرانبها داشته باشیم. یاقوت بعد از الماس، بیشترین سختی را در میان سنگ های زینتی دارد. این سنگ زیبا، سومین سنگ ارزشمند جهان نیز محسوب می‌شود. مواد معدنی تشکیل دهنده یاقوت، به جذابیت این سنگ شگفت انگیز افزوده اند. آزمایش های بسیاری با هدف شناخت بیشتر یاقوت انجام شده و نتایج فوق العاده ای نیز به دست آمده است. ترکیب اکسید آلومینیوم با ترکیبی از تیتانیوم در کنار موادی از جمله آهن، روی، منگنز و ... ساختاری کم نظیر را در یاقوت پدید آورده اند. این سنگ را می‌توان کوهی از انرژی و خواص عجیب معرفی کرد.
یاقوت یک سنگ بین المللی و مشهور است که در مکان های مختلفی به دست می‌آید. معادن زیرزمینی، قلب کوه ها و بستر رودخانه ها بیشترین مناطقی است که می‌توان در آنجا به یاقوت دست پیدا کرد. با توجه به محل استخراج یاقوت، مواد معدنی و ترکیبات آن نیز متفاوت می‌شود. این تفاوت باعث به وجود آمدن انواع مختلف یاقوت خواهد شد. بهترین مشخصه برای جدا کردن این مدل های گوناگون، رنگ آنها است. نامگذاری یاقوت نیز بر اساس رنگ و ظاهر آن صورت می‌گیرد که هر کدام طرفداران خاص خودشان را دارند. جالب است بدانید، هر کدام از مدل های یاقوت خواص منحصر به فردی دارند. در ادامه با این مدل ها آشنا خواهیم شد.


مطلب مرتبط:نگهداری از انگشتر فیروزه

آشنایی با انگشترهای یاقوت
آشنایی با انگشترهای یاقوت


انواع انگشتر یاقوت و مدل های آن

همانطور که گفته شد، انواع انگشتر یاقوت را بر اساس رنگ و مدل یاقوت تقسیم بندی می‌کنند. برخی از این مدل ها گران تر از سایر انواع دیگر می‌باشد. ارزش یاقوت به قدری زیاد است که حتی برخی نمونه های آن تا مرز صد هزار دلار هم قیمت گذاری شده اند. اگر قصد خرید انگشتر این سنگ جذاب و زیبا را دارید، پس با انواع آن آشنا شوید.

  • یاقوت سرخ یا قرمز

یاقوت سرخ یا همان یاقوت قرمز، اصلی‌ترین و گران‌ترین مدل یاقوت است. زمانی که کانی کوراندوم رنگ قرمز داشته باشد، این مدل از یاقوت را یاقوت سرخ نامگذاری می‌کنند. معادن آفریقا بیشترین محل استخراج این مدل از یاقوت می‌باشد. البته جالب است بدانید، برخی از مدل های یاقوت مانند یاقوت افغانستان که رنگی مایل به صورتی دارد و زیبایی ظاهری آن فوق العاده است، در دسته یاقوت سرخ قرار می‌گیرند. یاقوت سرخ آفریقایی دارای رنگ تیره تری می‌باشد و در میان عموم مردم از شهرت بیشتری هم برخوردار است. یاقوت سرخ هندی نیز از اصیل ترین مدل های یاقوت می‌باشد که حجم بسیار زیادی از آن در زمان نادر شاه افشار از هند به ایران به غنیمت آورده شد. 

  •  یاقوت کبود

در میان انواع انگشتر یاقوت یکی از محبوب‌ترین ها و پرفروش‌ترین ها، یاقوت کبود است. به صورت کلی می‌توان گفت هر یاقوتی که در دسته یاقوت سرخ قرار ندارد، به نوعی یاقوت کبود می‌باشد. این مدل که از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه تر از مدل سرخ است، در طیف گسترده ای از رنگ ها قرار دارد. بیشترین طیف رنگی یاقوت کبود از آبی مخملی مایل به بنفش تا آبی متوسط است. هر چقدر خلوص و یکنواختی رنگ یاقوت بیشتر باشد، ارزش و قیمت انگشتر نیز به مراتب بیشتر خواهد شد. 

  • یاقوت زرد

آیا دوست دارید جلوه ای از خورشید را در انگشتان خود نمایان کرده و با خود به همراه داشته باشید؟! انگشتر یاقوت زرد یکی از خاص‌ترین و زیباترین مدل های یاقوت است. رنگ زرد دلنشین و یکنواخت این سنگ و شکستگی زیبای نور در آن، می‌تواند شما را همچون نور خورشید درخشان کند. طیف رنگی این مدل از یاقوت نیز گستردگی زیادی دارد. هر چقدر رنگ سنگ به سمت نارنجی مایل شود، ارزش و قیمت آن به مراتب کمتر خواهد شد. رنگ زرد پررنگ این مدل از یاقوت، فروش بسیار بالایی داشته و محبوبیت ویژه ای میان دوست‌داران انگشتر دارد.

  • یاقوت سبز

شاید یاقوت سبز را کمتر از مدل های دیگر یاقوت دیده باشید. معادن استخراج این مدل از یاقوت در آمریکا قرار دارد و به همین دلیل در ایران کمتر می‌توان آن را یافت. اما این کم بودن تعداد نمی‌تواند از کیفیت بالا و زیبایی جذب کننده این یاقوت بکاهد. طیف رنگی این یاقوت از سبز پررنگ مخملی تا نزدیک به رنگ آبی می‌باشد. این سنگ که از زمان کشف آن زمان زیادی نمی‌گذرد، دارای حجم بسیار بالایی از آهن و مواد معدنی است و در جهان به عنوان نماد وفاداری شناخته می‌شود.

مطلب مرتبط: نگهداری از انگشتر عقیق

انگشتر یاقوت سبز
انگشتر یاقوت سبز


انگشتر یاقوت اصل و تفاوت آن با نمونه های تقلبی

پس از بررسی معروف ترین انواع انگشتر یاقوت، لازم است یک نکته مهم راجع به این انگشتر و سنگ آن بدانید. اگر قصد خرید انگشتر یاقوت را دارید، قطعاً با نمونه های مختلفی مواجه خواهید شد. در سالهای اخیر به علت علاقه زیاد مردم به این انگشتر و افزایش روند تقاضا برای خرید آن و همچنین ارزشمند بودن یاقوت، سو استفاده کنندگان اقدام به تولید نمونه های تقلبی کرده اند. بسیاری از یاقوت هایی که امروزه در بازار وجود دارد، کارخانه ای است و به صورت مصنوعی ساخته شده اند و یاقوتی که مصنوعی ساخته شده باشد، به هیچ عنوان خواصی ندارد.
روش های متعددی برای شناخت یاقوت اصل وجود دارد. به عنوان مثال سنگ اصلی یاقوت بر روی شیشه خط می‌اندازد و اگر داخل آن را تماشا کنید، شکست نور و مواد معدنی به خوبی دیده می‌شوند. اما هیچکدام از این راه ها نمی‌توانند تضمین کننده مطمئنی برای یک خرید خوب باشند. تنها راه پیش روی شما برای خرید سنگ اصل، مراجعه به یک فروشنده معتبر، خوش نام و خوش سابقه است.


فروش انواع انگشتر یاقوت اصل در حجره شوشتری

بهترین و معروف ترین انواع انگشتر یاقوت را می‌توانید در حجره شوشتری پیدا کنید. این فروشگاه مفتخر است که سالهای زیادی در کنار مشتریان گرامی خود بوده و ارائه کننده محصولات اصل و مرغوب می‌باشد. در حجره شوشتری می‌توانید بهترین مدل های یاقوت را با زیباترین و چشم نوازترین رکاب ها خریداری کرده و از آنها بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با تیم پشتیبانی تماس برقرار کنید.
 

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
DNN