• وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا

 خرید انگشتر زمرد پنجشیر؛ نگینی از دره های افغانستان

خرید انگشتر زمرد پنجشیر یکی از جذاب‌ترین خرید ها در دنیای انگشترهای زینتی محسوب می‌شود. زیبایی و شکوه سنگ زمرد بر هیچکس پوشیده نیست. زمرد سنگی متفاوت و منحصر به فرد است که طرفداران بسیاری دارد. این سنگ بر اساس عواملی همچون محل استخراج و رنگ سنگ، به دسته بندی های مختلفی تقسیم می‌شود. در میان انواع انگشتر زمرد، زمرد پنجشیر افغانستان، جلوه ای بی‌نظیر و فوق العاده دارد. در این نوشتار قصد داریم درباره این سنگ، خصوصیات و ویژگی های آن، فواید و خواصی که دارد، نحوه تعیین قیمت و همچنین بهترین محل خرید آن بررسی دقیقی داشته باشیم و مطالب مهمی را راجع به این موارد در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

خرید انگشتر زمرد پنجشیر
خرید انگشتر زمرد پنجشیر

آشنایی با زمرد پنجشیر

شاید در میان مدل های مختلف انگشتر و سنگ های زینتی، خرید انگشتر زمرد پنجشیر از نظر آمار، در سطح پایین تری قرار داشته باشد، اما این مسئله به هیچ عنوان به علت وجود مشکلی در این نگینِ زیبا نیست! زمرد پنجشیر علی‌رغم داشتن زیبایی و کیفیت بالاتر در مقایسه با سایر سنگ های زینتی، از شهرت کمتری نسبت به آنها برخوردار است. به عنوان مثال خرید انگشتر عقیق سرخ یا خرید انگشتر یاقوت دارای رونق بیشتری می‌باشند که این موضوع به دلیل شهرت بالای این نگین ها است. با این حال، زمرد پنجشیر می‌تواند دیدگان شما را به خود خیره کرده و دنیایی تازه از انواع انگشترها را برای شما رونمایی کند. افغانستان دارای طبیعتی بکر، کوه هایی متفاوت و شرایط اقلیمی ویژه ای می‌باشد. البته جالب است بدانید که زمرد پنجشیر به صورت کاملاً اتفاقی یافت شده است.
داستان از این قرار است که سالهای پیش زمانی که یک خانواده کشاورز افغانستانی در حال کشاورزی بودند، با مشکل کمبود وسعت زمین کشاورزی مواجه می‌شوند. پسر این خانواده سعی می‌کند با استفاده از انفجار تپه ها، زمین را گسترش دهد. یکی از این انفجارهای مهیب باعث ایجاد حفره ای بزرگ شد که در آنجا سنگ های زیبا و فوق العاده ای توسط این انفجار به سطح زمین رسیدند. پس از آن، بسیاری از افراد در ولایت پنجشیر مشغول استخراج این سنگ های شگفت انگیز شدند. رنگ سبز خاص این زمرد با درصد خلوص بالایی که دارد، آن را تبدیل به یکی از ارزشمندترین سنگ های جهان کرده است. 

خواص انگشتر زمرد پنجشیر چیست؟

اگر به فکر خرید انگشتر زمرد پنجشیر هستید، مطمئناً دانستن خواص آن شما را شگفت زده خواهد کرد. زمرد پنجشیر نیز از خانواده زمردهای سبز است. در صفحه خرید انگشتر زمرد زامبیا مردانه به خوبی درباره خواص نوع سبز زمرد صحبت کرده ایم. زمرد پنجشیر نیز به علت مواد معدنی و ترکیبات متفاوتی که در ساختار خود دارد، فواید جالب توجهی را در خود جای داده است. در گذشته به این زمرد دافع البلا و یا دافع الغم گفته می‌شد! به این معنا که این سنگ می‌تواند محافظی در برابر انواع بلاها، اندوه‌ها و مشکلات باشد. در علم سنگ‌شناسی و زمین‌شناسی نیز به زمرد سبز، سنگ آرامش و صلح گفته می‌شود زیرا باعث ایجاد آرامش عصبی در افراد خواهد شد.
به صورت کلی می‌توان خواص انگشتر زمرد پنجشیر را به شرح زیر بیان کرد:

  • تقویت حافظه
  • ایجاد آرامش روحی
  • افزایش انرژی
  • ایجاد دایره ارتعاشی امواج مثبت
  • دفع امواج منفی
  • تاثیرگذاری در چاکراهای قلب و سر
  • گشایش امور و سهولت در کار ها (بنا بر روایتی از امام معصوم)
  • افزایش قدرت تمرکز
  • درمان مشکلات عصبی
  • پاکسازی سموم

البته نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر به دنبال بهره‌مندی از این خواص هستید باید انگشتر زمرد پنجشیر اصل و غیرتقلبی را تهیه کنید. متاسفانه محصولات تقلبی در بازار دائماً در حال افزایش می‌باشند. پیدا کردن انگشتر اصل نیز تنها از طریق خرید از فروشگاهی معتبر و مورد اطمینان امکان پذیر است.

نکات خرید انگشتر زمرد پنجشیر

قبل از خرید انگشتر زمرد پنجشیر لازم است به یک سری نکات مهم توجه کرده و برای تشخیص انگشتر زمرد پنجشیر مردانه، باید ویژگی های ظاهری آن را مورد توجه قرار دهید. همانطور که گفته شد نمونه های تقلبی این نگین در حال افزایش اند که شما می‌توانید با در نظر گرفتن این چند نکته، خرید خوبی را تجربه کنید:

  • از نگین اصلی، نور ماوراء بنفش عبور نمی‌کند.
  • درون سنگ، املاح و مواد معدنی وجود دارد.
  • رنگ زمرد افغانی روشن تر از انگشتر زمرد کلمبیا است.
  • زمرد پنجشیر ابعاد کوچکی دارد و سنگ بزرگ آن بسیار کمیاب می‌باشد.

این انگشتر زیبا و جذاب، مقاومت بسیار بالایی در برابر آلودگی ها و مواد شیمیایی دارد. تنها مسئله ای که باید مراقب آن باشید، خراشیدگی سطح سنگ است. سنگ زمرد به طور کلی در مقایسه با سایر سنگ های جواهری، ترد و شکننده است و به راحتی خراشیده می‌شود. 

قیمت انگشتر زمرد پنجشیر

گاهی اوقات سنگ زمرد بعد از الماس در جایگاه دوم سنگ های ارزشمند و گران‌قیمت جهان می‌ایستد. خرید انگشتر زمرد پنجشیر یا انواع دیگر زمرد، با انگشتر یاقوت در این زمینه تقریباً در یک سطح قرار دارند. در مقاله خرید انگشتر یاقوت سرخ درباره قیمت این سنگ توضیحاتی کامل ارائه کرده ایم. آنچه که جای بحث ندارد و موضوعی پذیرفته شده است، ارزش بالای مادی و معنوی زمرد می‌باشد. زمرد پنجشیر از انواع خاص این سنگ است که تنها یک محل استخراج دارد. به همین جهت به علت کمبود منابع و عدم استخراج به صورت حرفه ای و ماشینی، قیمت آن بیشتر شده است. قیمت زمرد افغانستان در بازار به همین دلایل و مشکلات سیاسی و کشمکش های کشورهای اطراف مانند پاکستان، ثبات و تعادل نداشته و در واقع تعداد کمی از فروشندگان به نوع اصلی این نگین دسترسی دارند.
قیمت انگشتر زمرد پنجشیر به عوامل مختلفی بستگی دارد. وزن سنگ، کیفیت آن، درصد اشباع رنگ، تراش، نوع رکاب و میزان شفافیت آن برخی از عوامل تاثیرگذار در ارزش و قیمت این سنگ هستند. برخی از افراد از شرایط خاص افغانستان و کمبود زمرد آن، سو استفاده کرده و قیمت های نجومی برای این انگشتر ارائه می‌کنند. در این میان واسطه ها نیز نقش مهمی در افزایش بیشتر قیمت زمرد پنجشیر دارند.


فروشگاه زمرد پنجشیر

خرید انگشتر زمرد پنجشیر از فروشگاه حجره شوشتری

اگر به دنبال بهره مندی از این سنگ بی‌نظیر هستید، واسطه ها را کنار بگذارید و خرید انگشتر زمرد پنجشیر را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تجربه کنید. فروشگاه حجره شوشتری مشهد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و فعال‌ترین فروشگاه های انگشتر و جواهرآلات زینتی در کشور، به عنوان منبع مستقیم سنگ زمرد در اختیار شماست. در حجره شوشتری می‌توانید کلیه محصولات را به صورت اصل و در طرح های متنوع خریداری نمایید. تنوع در مدل ها، قیمت مناسب، فروش آسان به دو صورت حضوری و آنلاین و همچنین پاسخگویی دائمی، از ویژگی های مهم و اصلی حجره شوشتری محسوب می‌شوند. شما همچنین می‌توانید سفارشات اختصاصی خود را از طریق سایت فروشگاه شوشتری ثبت کنید. هم اکنون نیز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش خود، با تیم پشتیبانی مجموعه تماس برقرار کنید.
 


نام:
ایمیل:
پیغام:
کد مقابل را وارد کنید ...
آخرین اخبار و مطالب
چهار شنبه 17 آبان 1402

در این مقاله با سنگ فیروزه اصل آشنا خواهیم شد و خواهیم دانست که چگونه اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهیم.

بیشتر بخوانید
جمعه 25 فروردین 1402

اگر به دنبال درخشان کردن مجدد محصولات ساخته شده از نقره هستید، با ما همراه باشید تا با 8 روش مختلف تمیز کردن نقره در خانه آشنا شوید.

بیشتر بخوانید
دوشنبه 21 فروردین 1402

اگر می‌خواهید بدانید که قرار گرفتن انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا در مورد معنای هر یک نکاتی را خدمت شما بیان کنیم.

بیشتر بخوانید
پنج شنبه 20 بهمن 1401

نقره یکی از انواع متریال‌های فلزی است که برای ساخت بسیاری از زیورآلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقره می‌تواند جایگزین مناسبی برای طلای گران‌قیمت این روزها باشد. این درحالی است که کیفیت نقره نیز بسیار بالا بوده و افراد می‌توانند به راحتی اقدام به خرید ست نقره با قیمت های مناسب کنند.

بیشتر بخوانید
DNN