• 1131
  • 12228 مرتبه
آیا انگشتر سفارش شده ای در اسلام وجود دارد؟!

آیا انگشتر سفارش شده ای در اسلام وجود دارد؟!

1401/07/10

اسلام دین کاملی است که حتی برای جزئیات و مناسک زندگی انسان، اهمیت بسیاری قائل شده است. به عنوان نمونه می‌توان به انواع انگشتر سفارش شده در اسلام اشاره کرد. در این دین مبین، توصیه ها و اشارات زیادی در زمینه پوشیدن انگشتر و همچنین انواع آن شده است. آنطور که گفته شده پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) نیز همواره انگشتر به دست داشته اند. در یکی از روایات معتبر به نقل از امام معصوم، به پنج انگشتر مهم که مومنین باید بپوشند اشاره شده است. در این نوشتار قصد داریم ضمن بررسی این روایات، با این انگشترها نیز به صورت کامل آشنا شویم. در سایت حجره شوشتری همراه ما باشید.

 

پنج انگشتر سفارش شده در اسلام کدامند؟

روایات و احادیث مختلفی در زمینه انگشتر سفارش شده در اسلام وجود دارد. کتاب هایی مانند حلیة المتقین که در مورد سبک و آداب زندگی اسلامی است، به خوبی این روایات را نقل کرده اند. به عنوان مثال در کتاب شریف وسائل الشیعه ۱۴ / ۴۰۳ از امام صادق (ع) نقل شده است که: در دست داشتن پنج انگشتر را برای مومنین سفارش می‌کنم. عقیق، حدید، یاقوت، دُر نجف و فیروزه. هر کدام از این انگشترها خواصی دارند که در ادامه به آنها اشاره کرده و نیز روایات مختلفی که راجع به آنها بیان شده است را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

انگشتر عقیق در اسلام

عقیق را می‌توان محبوب‌ترین و شاخص‌ترین نگینی که اسلام به آن اشاره کرده دانست. سنگ عقیق در انواع مختلف خود یعنی عقیق سرخ، کبود، سبز و ... مورد احترام اسلام می‌باشد. در روایات آمده است که نماز خواندن با انگشتر عقیق، ثواب نماز را هفتاد برابر می‌کند. نمی‌توان به صورت قطعی گفت اما نوشته ها حاکی از آن است که ائمه معصومین (ع)، با خود انگشتر عقیق همراه داشتند. امام سجاد (ع) فرموده اند که هرکس انگشتر عقیق به دست کند، حاجتش برآورده خواهد شد. عقیق مفید برای رزق و روزی، گشایش امور و آرامش در زندگی است. در کتاب شریف وسائل الشیعه, جلد ۳, ابواب احکام از حضرت فاطمه زهرا (س) روایت شده است که هرکس انگشتر عقیق به دست کند، مادام خیر می‌بیند.

خواص انگشتر عقیق، بسیار فراگیر و کامل است به صورتی که می‌تواند برای سلامت روح و جسم مفید باشد. در روایتی معتبر از امام باقر (ع) نقل شده است که عقیق سرخ، زرد و سفید هر سه کوه هایی در بهشت هستند و هرکس از سنگ عقیق استفاده کند، در خیر و برکت باشد. اگر شما هم به این انگشتر ارزشمند و محبوب علاقه‌مند هستید، می‌توانید مقاله خرید انگشتر عقیق را مطالعه کرده و اطلاعات کامل تری در مورد این سنگ دلنشین به دست آورید.

خواص عقیق در اسلام

انگشتر حدید در اسلام

یکی از انواع انگشتر سفارش شده در اسلام انگشتر حدید است. حدید در لغت عربی به معنای آهن می‌باشد. دلیل نام‌گذاری این سنگ به حدید، این است که در واقع حدید نوعی کانی آهن است. امیرالمومنین امام علی (ع) از این انگشتر برای نبردها و همچنین مقابله با فتنه ها استفاده می‌کردند. در گذشته از انگشتر حدید برای دفع بلایای آسمانی، جادو و اجنه استفاده می‌شده است. برای تاثیرگذاری بیشتر این انگشتر و جذب امواج مثبت، سطح سنگ را حکاکی کرده و اذکار الهی و اسماء الله را می‌نویسند.

از خواص انگشتر حدید می‌توان به ایجاد انرژی، نشاط، روحیه و توان بدنی اشاره کرد. افزون بر این موارد، انگشتر حدید باعث به وجود آمدن ثبات روانی در ذهن شده و تمرکز بالایی برای افراد ایجاد می‌کند. یکی دیگر از خواص حدید، افزایش اعتماد به نفس در فرد می‌باشد. در صفحه خرید انگشتر حدید بیشتر با این محصول آشنا شوید.

انگشتر یاقوت در اسلام

یاقوت را می‌توان جذاب‌ترین انگشتر سفارش شده در اسلام معرفی کرد. سنگ یاقوت علاوه بر ارزش مادی، ارزش معنوی بسیار فراوانی نیز دارد. این سنگ در اسلام به نجابت و شرافت مشهور می‌باشد. حتی یکی از اسامی آن، سنگ نجیب زادگان است. همچنین یاقوت یکی از انگشترهای امیرالمومنین امام علی(ع) بوده است. در کتاب شریف وسائل الشیعه جلد پنجم از امام رضا (ع) به نقل از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که پوشیدن انگشتر یاقوت، فقر را برطرف می‌کند. یاقوت انواع مختلفی دارد که معروف‌ترین و محبوب‌ترین آنها یاقوت سرخ و یاقوت کبود می‌باشند. در مطلب خرید یاقوت سرخ بیشتر درباره این محصول صحبت کرده ایم.

انگشترهای اسلامی

دُر نجف؛ انگشتری سفارش شده در اسلام

دُر نجف نیز از انواع انگشتر سفارش شده در اسلام و روایات است. این سنگ را مختص شیعیان و منتسب به امیر مومنان علی (ع) می‌دانند. حتی نقل شده نظر به سنگ دُر نجف با وضو، ثواب زیارت امام علی (ع) را دارد. این سنگ در دوره های مختلف نمادی برای شناسایی شیعیان بوده است. زادگاه دُر نجف در رودخانه بحر النجف می‌باشد. ظاهر شیشه‌ای و بی رنگ این سنگ، باعث جذابتر شدن آن و در نتیجه افزایش طرفداران این سنگ خاص شده است. حتی در گفتگویی که بین امام صادق (ع) و مفصل شاگرد ایشان صورت گرفت، امام فرمودند نگاه کردن به دُر نجف، ثواب حج عمره را دارد. در مقاله انگشتر دُر نجف، خصوصیات این سنگ به صورت کاملی توضیح داده شده است.

سنگ فیروزه در اسلام

فیروزه همیشه سنگی محبوب و دلنشین بوده است. در تمامی ملیت ها و اقوام، فیروزه جایگاه ویژه ای دارد. حتی نام انگشتر فیروزه در میان انواع انگشتر سفارش شده در اسلام به چشم می‌خورد. آنطور که نقل شده است، حضرت علی (ع) برای ایجاد گشایش در امور و رفع مشکلات، انگشتر فیروزه به دست می‌کردند. در کتاب حلیة المتقین از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که خداوند از استجابت نکردن دعای دستی که در آن فیروزه قرار دارد، شرم می‌کند. همچون سایر انگشتر های بیان شده، درباره ویژگی ها و خصوصیات این سنگ نیز در مقاله خرید انگشتر فیروزه مطالبی دقیق و علمی را بیان کرده ایم.

خرید انواع انگشتر سفارش شده در اسلام از حجره شوشتری

اگر به دنبال انواع انگشتر سفارش شده در اسلام با کیفیت بالا و طراحی های کم نظیر هستید، حجره شوشتری همراه شما خواهد بود. در این فروشگاه می‌توانید انواع سنگ های ارزشمند خطی و غیر خطی را در طرح های متنوع و با تضمین اصالت، خریداری نمایید. حجره شوشتری با قدمت بسیار دیرینه ای که در این حرفه دارد، می‌تواند بهترین مرجع خرید انگشتر و جواهرآلات برای شما باشد. همین حالا محصولات مختلف را مشاهده کنید و محصول مورد نظر خود را به راحتی و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
DNN