• 1097
  • 1732 مرتبه
خواص انگشتر نقره

خواص انگشتر نقره

1400/06/05

خواص انگشتر نقره

امروزه استفاده از نقره در صنعت مد و جواهرات بر طلا پیشی گرفته است. دلیل آن هم فرم پذیری، ظاهر زیبا و در عین حال قیمت مناسب این فلز است؛همچنین مفید بودن نقره برای سلامتی نیز عامل مهم دیگر بشمار می‌رود. قطعاً برای شما هم شگفت انگیز خواهد بود که بدانید خواص انگشتر نقره چیست و این که نقره برای سلامتی چه فوایدی به همراه خواهد داشت. بهترین راه بهره مند شدن از این مزایا، استفاده نقره به صورت انگشتر می‌باشد که در بسیاری از فرهنگ ها مرسوم و پسندیده بوده است.
حجره شوشتری با بیش از ۶۰ سال سابقه درخشان در زمینه عرضه انواع جواهرات و نقره، به ساخت و طراحی انواع انگشتر های نقره می‌پردازد. کیفیت و زیبایی جواهرات و انگشتر، هدف اصلی ما است و شما عزیزان با دیدن و تجربه استفاده از انگشتر های نقره در صفحه فروشگاه،به صحت این گفته پی خواهید برد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با خواص انگشتر نقره می‌توانید با متخصصان و کارشناسان ما در مجموعه حجره شوشتری تماس حاصل فرمائید.

تاریخچه 

با نگاهی کوتاه به تاریخچه استفاده از نقره در مصارف پزشکی و دارویی به مزایای بیشمار و خواص انگشتر نقره بر سلامتی پی خواهیم برد. مدت ها قبل از اینکه دانشمندان غربی خاصیت ضد باکتری بودن نقره را کشف کنند، از آن در یونان و روم استفاده می‌شد. ظروف نقره که برای نگهداری آب و غذا، از آن زمان پیدا شده است گواه این موضوع می‌باشد. همچنین تحقیقات علمی‌ اواخر دهه ۱۸۰۰ میلادی نیز تاییدی بر خاصیت میکروب کشی فلز نقره زد. از نقره در موارد بیشماری مانند درمان بیماری های عفونی، ترمیم زخم و ... استفاده شد و هر روز به مصارف گوناگون این ماده مفید، افزوده می‌شود. به دست کردن انگشتر نقره یکی از راه های بهره مند شدن از فواید بیشمار نقره است.
در اینجا مواردی را بررسی خواهیم کرد که بیشتر مورد توجه بوده، تایید شده اند و نشان دهنده مزایایی فراتر از قیمت و زیبایی برای انگشتر نقره به حساب می‌آیند. برای مطالعه بیشتر در ارتباط با نحوه قیمت گذاری انگشتر نقره می‌توانید، مقاله زیر را مطالعه فرمایید:

 

نحوه قیمت گذاری انگشتر نقره

  سنگ نقره

 

محافظت در برابر تشعشعات الکترومغناطیسی

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که دائما از لب تاب یا وسایل برقی استفاده می‌کنید، باید به شما توصیه کنیم که از نقره، حتی به شکل یک انگشتر تا جای ممکن استفاده کنید. نقره به دلیل داشتن رسانایی طبیعی با پوست از شما در برابر این مزاحمت های الکتریکی تا حدودی محافظت خواهد کرد و در طولانی مدت از آسیب های احتمالی که شاید بر روان و بدن شما وارد شود، جلوگیری خواهد کرد. از همین جهت در گزارش هایی، افراد به این موضوع اشاره کرده اند که حتی نقره بر خلق و خو آنها نیز تاثیر مثبت داشته است.

  

استفاده از نقره در آنتی بیوتیک ها

از قدیم مصارف دارویی نقره فراوان بوده و به صورت خوراکی، تزریقی و موضعی استفاده شده است. نقره برای مبارزه با عفونت و جلوگیری از سرماخوردگی، انواع باکتری و ویروس مورد استفاده قرار گرفته و اثر گذاری آن ثابت شده است. نقره به بهبود شکستگی های استخوانی نیز کمک می‌کند و با داشتن خواصی که ذکر شد باعث رشد سریع تر استخوان ها می‌شود. حتی در مواردی مانند ترمیم کوفتگی و زخم نیز مفید واقع شده و در تسریع بهبودی نیز موثر است.

نقره، کشنده باکتری

در باکتری ها، یون های اکسیژن با بار منفی وجود دارد و در مقابل در نقره یون ها بار مثبت اند. در واکنش متقابل، نقره با از بین بردن موقعیت باکتری ها در بدن، باعث تقویت بدن در برابر باکتری ها می‌شود. به همین دلیل از نقره برای ترمیم زخم استفاده می‌کنند و با توجه به خاصیت ضد باکتری بسیار آن، تا به امروز نیز در مراکز اورژانس برای سوختگی های شدید از نقره برای جلوگیری از تشدید عفونت و بهبود سریع تر استفاده می‌شود.

بهبود تمرکز و اضطراب

از دیگر خواص انگشتر نقره می‌توان به بهبود تمرکز و کنترل اضطراب اشاره کرد چرا که در دست کردن یک انگشتر نقره زیبا و مناسب، قطعاً حس خوشایندی به شما منتقل خواهد کرد. علاوه بر این، طراحی بعضی انگشتر ها که حالتی چرخنده دارند یا با دانه های کوچکی پوشانده شده اند برای کسانی که تمرکزشان را از دست می‌دهند یا زیاد دچار اضطراب می‌شوند، توصیه می‌شود. این مدل انگشتر ها برای افرادی که تحت روان درمانی قرار گرفته اند مفید واقع شده، و تحقیقات نشان داده چرخاندن و بازی کردن با این مدل انگشتر ها توانسته شرایط بهتری برای این افراد به وجود آورد.
 اما از دیگر خواص انگشتر نقره متعادل کننده شرایط آب بدن است و در زمان هایی که سریعاً نیاز به پاسخ های احساسی داریم به کمک ما خواهد آمد. اما این مورد هنوز مورد تایید قطعی قرار نگرفته است. در نهایت این رنگ، احساس و طراحی زیبا انگشتر است که به شما آرامش خواهد داد. برای مطالعه بیشتر در ارتباط با انواع رکاب های انگشتر های نقره می‌توانید مطلب زیر را مطالعه فرمایید.

انواع رکاب های انگشتر نقره

تغییر رنگ در برابر سم و میکروب

یکی دیگر از خواص آشکار نقره که شاید شما هم به آن آگاهی دارید، تغییر رنگ نقره است. نقره به دلیل اینکه مخلوطی خاص از مواد غیر سمی‌ است، در برابر با هر گونه سم یا میکروبی از خود واکنش نشان می‌دهد که باعث تغییر در رنگ ظاهری آن می‌شود. دلیل این اتفاق تشکیل اکسید بر روی سطح نقره است که نشان دهنده تماس بیش از حد با آلودگی بوده است. به طور مثال با مشاهده این چنین اتفاقی بر روی انگشتر خود پی خواهید برد که پوست شما در معرض خطر است که دلیل آن می‌تواند کرمی‌ که استفاده می‌کنید یا دلایل دیگری باشد. به هر حال این خاصیت نقره نیز بسیار می‌تواند مفیپد واقع شود.

سخن پایانی

طبیعت برای هر مشکل و دردی که با آن مواجه هستیم، مواد فراوانی را در اختیارمان قرار داده است. آگاهی ما نسبت به درمان‌های طبیعت، به اندازه کافی رشد نکرده و به جای آن، بیشمار دارو و درمان‌های عجیب اختراع شده و متاسفانه در بیشتر موارد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. خرید انگشتر نقره به عنوان فلزی زینتی هم زیبایی را به شما هدیه خواهد داد و خواص زیادی دارد که شما با پوشیدن انگشتر نقره، می‌توانید از آنها بهره مند شوید. علی الخصوص اگر نگین به کار رفته بر روی انگشتر شما، سنگی با خواص مختلف و بسیار همچون عقیق باشد، به دست کردن این انگشتر عقیق، قطعاً خواص بسیار بیشتری را برای شما به دنبال خواهد داشت؛ زیرا همانطور که گفته شد، هم از فواید نقره بهره مند خواهید شد و هم از تاثیرات مثبت و بسیار این سنگ ها، که در روایات و کتب مختلف به آنها اشاره شده است، می‌توانید استفاده کنید.

 

در صورتی که علاقه به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع سنگ ها و خواص آنها دارید، می‌توانید مقاله زیر را نیز مطالعه کنید!

انواع سنگ های قیمتی

 

 

 

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
DNN