• 1138
  • 14903 مرتبه
قبل از انتخاب انگشتر بخوانید: معنی انگشتر در هر انگشت دست چیست؟

قبل از انتخاب انگشتر بخوانید: معنی انگشتر در هر انگشت دست چیست؟

1402/01/21

 تا به حال شده به این فکر کنید که معنای انگشتر در هر انگشت دست چیست؟ مثلاً اگر انگشتر را در انگشت اشاره دست راست بیندازید، چه معنایی خواهد داشت؟ این روزها اکثر مردم با معنی انگشتر در هر انگشت آشنایی ندارند و فقط از انگشتر به عنوان یک اکسسوری استفاده می‌کنند. این در حالی است که از گذشته تا به حال، معانی مختلفی برای انداختن انگشتر در هر انگشت دست ذکر کرده اند.

در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با معنی انداختن انگشتر در هر انگشت دست آشنا کنیم تا از این به بعد با شناخت بهتری راجع به این مساله، انگشت مناسب را برای انداختن انگشتر خود انتخاب کنید. اگر می‌خواهید قبل از انداختن انگشتر در هر انگشت در مورد معنی آن اطلاعات کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله و البته جمع بندی انتهایی را به طور کامل مطالعه نمایید. 

معنی انداختن انگشتر در انگشت کوچک دست راست

انداختن انگشتر در انگشت کوچک دست راست نشان دهنده این است که شما نظم و انضباط زیادی دارید. با انداختن انگشتر در این انگشت، قدرت خود را در روابط اجتماعی نشان خواهید داد. شما علاقه زیادی به پیدا کردن دوستان و هم صحبت جدید دارید. همچنین می‌توانید با روابط دوستانه خودتان، احساس بسیار خوبی در زندگی داشته باشید. با خرید انگشتر نقره مردانه و در دست کردن در انگشتر کوچک راست خود توانایی خود در ارتباط برقرار کردن با انسان ها را به نمایش میگزارید.

معنی انداختن انگشتر در انگشت کوچک دست چپ

تنها معنی انگشتر در انگشت کوچک دست چپ مربوط به دوران باستان است که مردان متاهل، از دو حلقه متفاوت در دو انگشت خود استفاده می‌کردند. البته امروزه کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که هم در انگشت کوچک دست چپ و هم در انگشت حلقه، از حلقه ازدواج استفاده کند. بنابراین می‌توان گفت هیچ معنی مشخصی برای انداختن انگشتر در انگشت کوچک دست چپ وجود ندارد.

معنی انداختن انگشتر در انگشت حلقه دست راست

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در برخی از فرهنگ‌ها حلقه ازدواج باید در انگشت حلقه دست راست قرار گیرد. به همین خاطر انداختن انگشتر در انگشت حلقه دست راست، می‌تواند نشان دهنده نامزدی یا ازدواج فرد باشد. البته از آن عجیب  تر اینکه در برخی از کشورها، انداختن انگشتر در انگشت حلقه دست راست به معنی از دست دادن نامزد یا طلاق گرفتن از اوست. این در حالی است که در برخی فرهنگ های دیگر، رسم و رسوم ایجاب می‌کند که افراد برای نشان دادن مهر و علاقه و ازدواج خودشان، انگشتر و حلقه را در انگشت حلقه دست راست قرار دهند.

معنی انداختن انگشتر در انگشت حلقه دست چپ

معنی انداختن انگشتر در انگشت حلقه دست چپ برای خانم‌ها و آقایان کاملاً مشخص است و نیاز به توضیح ندارد. در بسیاری از فرهنگ‌ها مانند فرهنگ ایرانی، انداختن انگشتر در انگشت حلقه دست چپ، نشانه ازدواج است. البته استفاده از انگشتر در این انگشت می‌تواند معانی دیگری نیز داشته باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به مبتکر بودن فرد، خوش ذوق بودن او و داشتن رفتار مثبت اشاره کرد.

معنی انداختن انگشتر در انگشت وسط دست راست

شاید تا به حال در برخی از روایات خوانده باشید که انداختن انگشتر در انگشت وسط نهی شده است؛ اما باورها نشان می‌دهند که این انگشت به دلیل داشتن موقعیت وسط، می‌تواند احساس جسور بودن و قدرت را به فرد بدهد. به همین خاطر می‌توان برای همراه داشتن انگشتر، از انگشت وسط دست راست استفاده کرد. افرادی که اقدام به انداختن انگشتر در انگشت وسط دست راست می‌کنند، افرادی با قدرت تصمیم گیری بالا بوده و همواره به دنبال صلح می‌باشند.

معنی انداختن انگشتر در انگشت وسط دست چپ

انداختن انگشتر در انگشت وسط دست چپ نیز معنی خاصی ندارد. پس اگر دوست دارید یک انگشت را انتخاب کنید که انداختن انگشتر در آن معنی ویژه ای نداشته باشد، انگشت وسط دست چپ گزینه خوبی می‌باشد.

مطلب مرتبط: انگشتر سفارش شده در اسلام 

معنی انداختن انگشتر در دست راست

معنی انداختن انگشتر در دست راست

بیشتر بخوانید:  8 روش موثر برای تمیز کردن نقره در خانه

معنی انداختن انگشتر در انگشت اشاره دست راست

اگرچه در بسیاری از فرهنگ‌ها انگشت حلقه، نشان دهنده ازدواج فرد است اما در برخی از فرهنگ‌های دیگر، انداختن انگشتر در انگشت اشاره دست راست می‌تواند نشان دهنده ازدواج باشد. البته برخی بر این باورند که معنی انداختن انگشتر در این انگشت، مطیع بودن فرد است. برای خرید حلقه ازدواج از حجره شوشتری میتوانید با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

معنی انداختن انگشتر در انگشت اشاره دست چپ

معنی انگشتر در هر انگشت از دست چپ، با هم متفاوت است. انداختن انگشتر در انگشت اشاره دست چپ می‌تواند مفهوم راستگو بودن فرد را داشته باشد. این یعنی اینکه شما با دیگران صادق هستید و خیلی زود از دروغ و فریب آنها مطلع خواهید شد.

معنی انداختن انگشتر در انگشت شست دست راست

آقایان با انداختن انگشتر در انگشت شست دست راست خودشان، قدرت خود را نمایان می‌کنند. این در حالی است که خانم‌ها با انداختن انگشتر در انگشت شست دست راست، اعتماد به نفس خود را نشان می‌دهند. این خانم‌ها می‌توانند به تنهایی از پس زندگی خود بر بیایند و تا حدودی اخلاق‌های پسرانه دارند.

معنی انداختن انگشتر در انگشت شست دست چپ

در برخی از فرهنگ‌ها، انداختن انگشتر در انگشت شست دست چپ نشان دهنده شیطان پرستی و یا موضوعات جنسی است. به همین خاطر، در فرهنگ کشور ایران توصیه می‌شود که از انگشت شست دست چپ برای انداختن انگشتر استفاده نکنید. با این حال معنی انداختن انگشتر در انگشت شست دست چپ می‌تواند در هر یک از فرهنگ‌ها متفاوت باشد و معانی گفته شده برای آن لزوماً درست نیست.

بیشتر بخوانید: تعیین سایز انگشت برای انگشتر 

معنی انداختن انگشتر در انگشت حلقه

معنی انداختن انگشتر در انگشت حلقه

جمع بندی

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در هنگام انداختن انگشتر در هر انگشت دست خود بدانید، معنی انگشتر در هر انگشت است. به طور کلی، اینکه انگشتر خود را در انگشت دست راست بیندازید یا در انگشت دست چپ، در بر دارنده معانی متفاوتی است. البته از آنجا که فرهنگ غنی اسلامی راجع به هیچ موضوعی بی دلیل سخن نگفته است، بهتر است آنطور که بزرگان و ائمه ما توصیه کرده اند، انگشتر را تنها در انگشت های کوچک و انگشت های حلقه استفاده کنیم. همچنین بیان این نکته در پایان مقاله ضروری است که ما تنها سخنان ذکر شده و رایج بین برخی افراد را در اینجا ذکر کردیم و در مورد درست یا غیرمعتبر بودن آنها خود قضاوت کنید.برای خرید زیورآلات نقره به صفحه اصلی حجره شوشتری مراجعه بفرمایید.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.
DNN