• وضعیت
  • جدیدترین
  • پربازدیدترین
  • پرفروشترین
  • ارزانترین
  • گرانترین
  • الفبا

انگشتر شرف الشمس جلوه ای از خورشید

احتمالاً تا به حال نام انگشتر شرف الشمس به گوشتان خورده است. همچنین شاید آن را دیده و یا حتی ممکن است در حال حاضر آن را در اختیار داشته باشید. این انگشتر را به دلیل رنگ زرد نگین خود، به خورشید تشبیه می‌کنند. تاریخچه استفاده از شرف الشمس به صورت دقیق مشخص نیست و کسی نمی‌داند این سنگ از چه زمانی میان مردم به محبوبیت رسیده است. بسیاری از افراد آن را منسوب به دوران امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) می‌دانند و برخی دیگر حتی زمان های دور تری را برای آن ذکر کرده اند.

همانطور که گفته شد شرف الشمس را می‌توان از محبوب‌ترین انگشترها در میان مسلمانان علی الخصوص شیعیان دانست. به همین جهت قصد داریم در این مطلب یک بررسی کلی و جامع در مورد این انگشتر داشته باشیم. اگر قصد خرید شرف الشمس را دارید و یا از طرفداران آن هستید، تا پایان این نوشتار همراه ما باشید. نکات طلایی و مهمی در انتظار شماست.

انگشتر شرف الشمس

آشنایی با شرف الشمس و دنیای آن

همین ابتدا لازم است یک نکته بسیار مهم را خدمت شما بیان کنیم. جالب است بدانید هیچ سنگی با نام شرف الشمس وجود ندارد! بسیاری از افراد تصور می‌کنند شرف الشمس مانند دیگر انگشترها همچون عقیق، زمرد، در نجف و ... یک سنگ جداگانه بوده که رنگی زرد دارد اما اینگونه نیست. طبق باور علما و عرفا، شرف الشمس دعایی مخصوص است که بسیاری از افراد آن را به حضرت علی (علیه السلام) نسبت می‌دهند. این دعا با شرایطی ویژه و در زمانی مقرر، بر رو یا پشت انگشتر عقیق زرد حک می‌شود. پس انگشتری که با نام شرف الشمس می‌شناسید، همان عقیق زرد بوده با یک دعای مخصوص و در واقع، دعای حک شده بر روی آن باعث می‌شود این عقیق زرد، نام سنگ شرف الشمس را به خود بگیرد.

دعای شرف الشمس ظاهر متفاوتی نسبت به دعاهای دیگر دارد. در واقع زبان اشکال در این دعا بسیار مهم است. همچنین آداب و زمان خاصی برای نوشتن آن روی انگشتر عقیق وجود دارد. در کتاب شریف مصباح کفعمی به اسنادش، این دعا ذکر شده و البته شیخ بهایی نیز به عنوان یکی از علمای مطرح اسلام دعای شرف الشمس را ثبت و ذکر کرده است. درباره این دعا بیشتر صحبت خواهیم کرد.

دعای شرف الشمس

خواص انگشتر شرف الشمس چیست؟

خواص انگشتر شرف الشمس یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت آن است. در واقع می‌توان گفت عاملی که باعث متفاوت شدن این سنگ با سایر سنگ ها شده است، خواص و ویژگی های ذکر شده برای آن می‌باشد. البته باید توجه داشت این مسئله نه تنها خرافات نیست بلکه طبق علوم مختلف نیز اثبات شده است. هر چند برخی از افراد تصور می‌کنند این انگشتر می‌تواند کارهای جادویی و خارق العاده انجام دهد باید گفت این تصور کاملاً اشتباه بوده و به هیچ عنوان قابل تایید نیست. دنیای که در آن زندگی می‌کنیم از یک عالم ماده و یک عالم باطن یا معنا تشکیل شده است. در عالم معنا، کلمات، دعاها و رفتارها، دارای قوه‌ی تاثیر هستند. در علوم مختلف مانند فیزیک به این مسئله، انرژی گفته می‌شود. دعایی که به عنوان شرف الشمس روی انگشتر عقیق حک می‌شود، ساطع کننده انرژی های خاص برای فردی است که انگشتر را با خود حمل می‌کند.

عقیق سنگ شگفت انگیزی است که توسط انرژی هسته زمین شکل می‌گیرد. ترکیب این دعای خاص و این سنگ، باعث تولید انرژی بسیاری می‌شود. این انرژی می‌تواند در اشکال مختلف مانند رفتار، اخلاق، تصمیم گیری‌ها، حالات جسمی و روحی نمایان شود. شمار زیادی از علما و بزرگان دین، خواص این انگشتر را تایید کرده اند که برخی از این ویژگی ها به شرح زیر می‌باشد:

  • گشایش در رزق و روزی و ایجاد برکت
  • قرار گرفتن در حصن الهی برای امان ماندن از انواع شرها
  • ایجاد مهر و محبت
  • افزایش درصد موفقیت در تصمیم گیری‌ها
  • ایجاد انرژی و حس خوب در شخص
  • کمک به کنترل اعصاب
  • مراقبت در برابر آثار حسد
  • گشایش بخت

خرید شرف الشمس با آداب خاص آن

خرید انگشتر شرف الشمس با خرید دیگر مدل‌های انگشتر کمی تفاوت دارد. برای خرید انگشترهای دیگر، باید به کیفیت رکاب و سنگ دقت کنید اما در این انگشتر علاوه بر این دو، باید از صحت دعا و همچنین انجام آداب آن هنگام نوشتن نیز اطمینان داشته باشد. برای این کار دنبال هیچ ترفند و روشی نگردید چرا که فهمیدن این مساله کاملاً غیر ممکن است و قطعاً نمی‌توان متوجه شد که این دعا با تمام آداب آن حک شده است یا خیر. متاسفانه همین مسئله باعث شده افراد سودجو از این موقعیت استفاده کنند و محصولات کم ارزش خود را با قیمت گزافی به فروش برسانند.

برای به دست آوردن انگشتر شرف الشمس اصل تنها یک راه وجود دارد. باید به فروشنده معتبر و قابل اعتمادی مراجعه کنید که سخن او برای شما قطعیت داشته باشد. افراد خوش نام و معتمد، برای ساخت این انگشتر از سنگ عقیق زرد اصل استفاده می‌کنند. همچنین برای ثبت دعای شرف الشمس، آداب مخصوص آن را در زمان های مقرر شده مورد توجه قرار می‌دهند.

خرید ان

قیمت انگشتر با دعای شرف الشمس چگونه محاسبه می‌شود

قیمت انگشتر شرف الشمس یکی از دغدغه‌های افراد هنگام خرید محسوب می‌شود. ارزش گذاری این انگشتر با معیارهای مختلفی صورت می‌گیرد. قیمت سنگ، قیمت رکاب و همچنین اجرت نوشتن دعا، سه بخش اصلی این انگشتر در تعیین قیمت هستند. طبیعی است هرچقدر سنگ بزرگتر و بهتری بخواهید و از رکاب‌های سنگین‌تر و جذاب تر با نقوش زیبا استفاده کنید، هزینه خرید انگشتر نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت.

انگشتر شرف الشمس مردانه یکی از محبوب‌ترین انواع انگشتر مردانه به شمار می‌رود. بسیاری از آقایان از این انگشتر به عنوان حلقه ازدواج استفاده می‌کنند تا علاوه بر بهره مندی از ویژگی‌ها و خواص آن، حلقه ازدواج متفاوتی در دست خود داشته باشند.

حجره شوشتری، بهترین مرجع خرید انگشتر شرف الشمس اصلی

اگر برای خرید انگشتر با دعای شرف الشمس به دنبال فروشگاهی هستید که بتوانید به آن اعتماد کنید، حجره شوشتری گزینه ای مناسب برای شما می‌باشد. این فروشگاه یکی از قدیمی ترین و معتبرترین فروشگاه‌های انگشتر در ایران است. انگشتر شرف الشمس در این مجموعه با رعایت کلیه آداب و در زمان مقرر تهیه شده و به دست شما عزیزان می‌رسد. همچنین تنوع در طرح و مدل های مختلف انگشتر از ویژگی‌های این مجموعه است. هم اکنون می‌توانید برای کسب اطلاع از آخرین قیمت‌ها و نحوه ثبت سفارش، با تیم پشتیبانی تماس برقرار کنید.


نام:
ایمیل:
پیغام:
کد مقابل را وارد کنید ...
آخرین اخبار و مطالب
چهار شنبه 17 آبان 1402

در این مقاله با سنگ فیروزه اصل آشنا خواهیم شد و خواهیم دانست که چگونه اصل یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهیم.

بیشتر بخوانید
جمعه 25 فروردین 1402

اگر به دنبال درخشان کردن مجدد محصولات ساخته شده از نقره هستید، با ما همراه باشید تا با 8 روش مختلف تمیز کردن نقره در خانه آشنا شوید.

بیشتر بخوانید
دوشنبه 21 فروردین 1402

اگر می‌خواهید بدانید که قرار گرفتن انگشتر در هر انگشت چه معنایی دارد، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا در مورد معنای هر یک نکاتی را خدمت شما بیان کنیم.

بیشتر بخوانید
پنج شنبه 20 بهمن 1401

نقره یکی از انواع متریال‌های فلزی است که برای ساخت بسیاری از زیورآلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقره می‌تواند جایگزین مناسبی برای طلای گران‌قیمت این روزها باشد. این درحالی است که کیفیت نقره نیز بسیار بالا بوده و افراد می‌توانند به راحتی اقدام به خرید ست نقره با قیمت های مناسب کنند.

بیشتر بخوانید
DNN